המדינה: המחבל מפיגוע הטרקטור אחראי למותו

פרקליטות המדינה הגישה את תשובתה לבית המשפט בעתירה של משפחת המחבל מפיגוע הטרקטור בערב תשעה באב ואמרה כי כוונותיו היו ברורות והוא אחראי למותו (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
זירת הפיגוע, ערב תשעה באב (צילום: ארכיון כיכר השבת)

יותר משלושה חודשים אחרי פיגוע הטרקטור בירושלים, בערב תשעה באב, בו נהרג הרב אברהם וואלעס הי"ד, חסיד תולדות אהרון, פרקליטות המדינה הגישה את תשובתה לבית המשפט השלום, בה היא דוחה את תביעת משפחת המחבל כי מדובר היה בכלל בתאונת דרכים ולא בפיגוע.

בתביעת נזיקין שהוגשה נגד המדינה נטען, כי הרב וואלעס נהרג בתאונה עם המחפר שבו עבד המפגע ושבעקבות מותו התלהטו הרוחות במקום תוך יידוי אבנים לעבר המפגע אשר נבהל וניסה לצאת מהאתר.

עוד נטען כי עם צאתו מהאתר החלו כוחות ביטחון לירות לעברו, וכי המפגע ניסה להימלט מן הירי ופגע באוטובוס אשר עבר במקום. ירי זה המשיך עד להריגת המפגע אשר כללה וידוא הריגה.

בכתב ההגנה שהגישה פרקליטות מחוז ירושלים נטען כי מעשיו של המפגע אינם מותירים ספק ביחס לכוונותיו ומהות פעולותיו - לפגוע בחפים מפשע ומשום כך, תביעה זו, הוסיפה הפרקליטות, דינה להידחות מכל וכל תוך השתת הוצאות.

המדינה פירטה בכתב ההגנה כי לאחר הפגיעה במנוח אברהם וואלעס באתר הבניה, יצא המפגע כשהוא נוהג במחפר במהירות לרחוב משה זקס ופגע באזרחים נוספים באמצעות הפיכת האוטובוס.

בכתב ההגנה צוין כי רק בזמן שהמפגע פגע באוטובוס באמצעות כף המחפר הגיעו למקום איש שב"ס ושני שוטרים שחלפו במקום והבחינו בכף המחפר פוגעת באוטובוס, ובמחפר מנסה לפגוע באנשים שהיו במקום ולדרוס אותם ואלה פעלו לנטרול המפגע.

כמו כן, על פי כתב ההגנה, יידוי אבנים לעבר המפגע, התבצע לאחר שהמפגע פגע באוטובוס וכאשר האזרחים אשר היו עדים לאירוע הבינו כי מדובר בפיגוע וניסו למנוע את המשך הפגיעה של המפגע באוטובוס. יידוי האבנים נמשך עד לביצוע ירי על ידי אנשי שב"ס ומשטרה אשר הגיעו למקום.

עוד צוין כי המפגע לא ניסה "לברוח" מן המקום, בניגוד לנטען בתביעה, שכן לא נעשו ניסיונות נסיעה או הימלטות של המחפר מן המקום, אלא להפך, המפגע הניע הנעה מכוונת של כף המחפר אשר חבטה באוטובוס מספר פעמים.

כמו כן, הטענה כאילו המחפר פגע באוטובוס כי לא יכול היה לעבור בכביש עומדת בניגוד לסרטונים המראים בבירור כי רצונו של המפגע לא היה "לעבור בכביש", אלא לפגוע באוטובוס ובחפים מפשע.

בכתב ההגנה נשללה הטענה כי הייתה התקהלות במקום בו נהרג ואלעס, בניגוד לנטען, בטרם נסע המפגע לרחוב זקס, פנה ימינה לכיוון האוטובוס והחל להכות בו באמצעות כף המחפר ולכן המפגע לא נמלט מדבר.

על פי כתב ההגנה, פעולותיו של המפגע הינן כאלה שאינן מותירות מקום לספק באשר לכוונותיו וניסיונותיו לפגוע בחפים מפשע ואלו ברורים מאליהם ועל כן הוא הנושא באחריות המלאה והבלעדית למותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר