ביתר עילית משדרגת את מערך הביטחון

בעקבות המצב הביטחוני, בעיריית ביתר עילית הסמוכה לכפרים ערבים הוחלט על צעדים ביטחוניים שיחלו בקרוב, בהם עזרה לתושבים בנשיאת נשק ואבטחת מוסדות החינוך (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: דוברות ביתר)

בעקבות המצב הביטחוני ששיאו הטבח האכזרי והמתועב בבית הכנסת בירושלים, בעיריית ביתר עילית הסמוכה לכפרים ערבים הוחלט על שורת צעדים ביטחוניים חדשים שיחלו בקרוב, בהם עזרה לתושבים בנשיאת נשק ואבטחת מוסדות החינוך.

ההחלטות הביטחוניות התקבלו בישיבה שהתקיימה השבוע בלשכת ראש העיר בהשתתפות הגורמים הרלוונטיים. העירייה החליטה באותה ישיבה לסייע לתושבים המעוניינים לרכוש כלי נשק פרטיים. מנהלי מחלקת הביטחון יעניקו ייעוץ לציבור בכל הדרוש להשגת רישיון, וכן בביצוע מטווחים ורכישה מרוכזת ומוזלת של כלי נשק.

במקביל הוחלט כי העירייה תחלק את כלי נשק שברשותה לעובדי ההוראה ברחבי העיר. מדובר בעשרות כלי נשק, שחלקם נמצאים כבר כיום בידי צוותי הביטחון העירוניים, היתרה תחולק כבר בימים הקרובים. מנהלי המוסדות מתבקשים לפנות למחלקת הביטחון בעירייה.

בדומה לערים נוספות, גם בישיבה עסקו הצדדים בנושא אבטחת מוסדות החינוך בעיר. בעירייה הוחלט להעמיק את הפיקוח על המוסדות ולשם כך יוקצה תקן נוסף לתפקיד קצין ביטחון למוסדות החינוך. ניידות סיור יסיירו במוסדות מיד כמה שעות, יותקנו לחצני מצוקה בגני הילדים ותהיה הדרכה לאנשי החינוך.

עוד הוחלט באותה ישיבה, להקים שיטור קהילתי בדומה לערים אחרות. החלטה זו הגיע לאחר סיכום עם השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ'. הפעלת השיטור תתבצע באמצעות 12 שוטרים קהילתיים שיתווספו למערך השיטור הקיים. לדברי העירייה תקציבם כבר אושר עקרונית בימים האחרונים על ידי המשרד לביטחון פנים.

בעקבות תנאי הסף של גורמי הביטחון באשר לנטילת חלק בכיתת כוננות, בין היתר ישנו תנאי כי המשתתף חייב להיות יוצא צבא המבצע שירות מילואים בפועל, תנאי היוצר קושי עבור תושבי העיר החרדית, החליט ראש העיר לפנות לצה"ל בניסיון לשנות את התנאים.

ראש העיר מאיר רובינשטיין אמר כי "אמנם אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר, ובפרט שלומדי התורה ואברכי העיר סוככים בתורתם על העיר. אבל אנחנו מחויבים לעשות את כל ההשתדלות ולמנוע מצבים של פיקוח נפש. אנו פועלים לצמצם את הסיכונים הביטחוניים עד למינימום. נהדק את האבטחה והפיקוח בכל המקומות בעיר, בדגש על הביטחון במוסדות החינוך והבידוק בכניסות לעיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר