דיווח ערבי

ארגון "חיזבאללה" תכנן להתנקש באהוד אולמרט

דיווח: ארגון הטרור חיזבאללה תכנן להתנקש בראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בתגובה לחיסול בכיר הארגון עימאד מורנייה אך הניסיון סוכל בידי משת"פ בתוך הארגון (חדשות, בארץ)

אהוד אולמרט עם מאבטחים (צילום ארכיון: פלאש 90)

ארגון הטרור חיזבאללה תכנן להתנקש בראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בתגובה לחיסול בכיר הארגון עימאד מורנייה, אך ניסיון ההתנקשות סוכל, כך מדווח העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" היוצא בלונדון.

הדיווח של העיתון שנמצא בבעלות קאטרית, מתבסס על גורמים פוליטיים שנמצאים ב"קשר הדוק" עם החיזבאללה אך אין לכך כל אישור אחר.

לטענתם, מי שסיכל את ניסיון ההתנקשות היה איש החיזבאללה, מוחמד שורבא, שלאחרונה נטען בארגון כי הוא ריגל לטובת ישראל.

לפי הגורמים, שורבא סייע לסכל פיגוע בשגרירות ישראל באזרבייג'ן בשנת 2009. לדבריהם, מבצעי הפיגוע הופתעו לגלות שמנגנוני הביטחון ידעו על מהלכיהם וציפו להם.

שורבא, כך דווח, לאחרונה, כיהן כראש ענף במנגנון פיגועי חיזבאללה מחוץ לשטח לבנון. ב"אל ג'זירה" דווח כי בחקירתו עלה שהוא פנה מיוזמתו למוסד הישראלי והציע שיתוף פעולה.

לפי הדיווחים, שורבא סיפק מידע חשוב למודיעין הישראלי וסייע לסכל פעולות נקמה שתכנן הארגון אחרי ההתנקשות במורנייה שיוחסה לישראל.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הודה לפני כמה שבועות בראיון לרשת "אל-מיאדין" כי חיזבאללה חשף משת"פ "שגויס על ידי ארצות הברית וישראל". נסראללה סיפר כי בחקירתו חשף המשת"פ את כל המידע שהעביר לישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר