צו לעוף הנגב: סלקו את מפגע הריח

​המשרד להגנת הסביבה הוציא צו למשחטה בדרום הארץ לאחר שנמצא כי שפכים מעורבים בפגרי עופות הוזרמו למאגר של מי השקיה באזור, וגרמו למפגעי ריח קשים (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: Doron Horowitz/Flash90)

​המשרד להגנת הסביבה הוציא צו לסילוק מפגע למשחטה בדרום הארץ לאחר שנמצא שבמהלך סיור של נציגי המשרד נמצא כי שפכים מעורבים בפגרי עופות הוזרמו למאגר של מי השקיה באזור, וגרמו למפגעי ריח קשים.

לטענת המשרד להגנת הסביבה, המשחטה אף הגדילה לעשות, והקימה בסמוך למאגר בור, שאליו פינתה שלא כדין את הצופת המדוברת. הבור נמצא ללא כל תשתיות ראויות, וחלחלו ממנו נוזלים מזהמים לתת הקרקע.

הצופת ממשחטת עוף הנגב גרמה למטרד ריח אזורי חריף, ובשל כך פעל המשרד במהירות והוציא למשחטה צו לסילוק מפגע, ובו דרישות מיידיות לצמצום מטרד הריח והקטנת הסיכון למאגר.

בעקבות הוצאת הצו לסילוק מפגעים נדרשו נציגי המשחטה להגיש ממצאי דיגום עדכניים לאיכויות הקולחין, על מנת לוודא כי לא יגרמו מפגעים נוספים לתושבי האזור כתוצאה מפיזור הקולחין בשדות החקלאיים.

מאחר שלא הוגשו ממצאי דיגום עדכניים ומאחר שלמפעל לא היה אוגר תפעולי פנוי - המשחטה נאלצה לעצור את פעילותה.

במשרד ציינו שהמשחטה לא טרחה לעדכן אף אחת מהרשויות בסביבתה על המפגע, ואף לא נקטה בפעולות משמעותיות על מנת להסירו. זאת למרות שהמשחטה מודעת לרגישות המשרד למטרדי הריחות מהמפעל וממכון הפסדים שלו, ובעיקר לאור העובדה כי הנהלת המשחטה כבר עברה הליך מנהלי קודם בגין הפרות דומות.

נגד מפעל "עוף הנגב" כבר מתקיימת חקירה בשל מפגעי ריח שהתרחשו שם בעבר. גם הזיהום הסביבתי הנוכחי התווסף לחקירה וייבדק.

לדברי גיא סמט, מנהל מחוז דרום של המשרד להגנת הסביבה: "חברת תנובה היא בבעלות משותפת במפעל הזה, וחברות לא אחראיות רק על קבלת רווחים, אלא גם על מטרדים סביבתיים והטיפול בהם. אנחנו מתכוונים לאכוף את החוק, לפתוח בחקירה הפלילית, ולבדוק את מעורבות כל השותפים בחברה, ואת ההתנהלות שלה, שעד כה הייתה התנהלות כושלת".

תגובת עוף הנגב לא נתקבלה, לכשתתקבל נפרסמה בהקדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר