לאחר 40 שנה: נהלי לשכת ההוצאה לפועל שונו

במשך 40 שנה בלשכות ההוצאה לפועל היה נוהל כי התשלומים המגיעים מחייבים, משולמים אך ורק באמצעי תשלום של החייב עצמו. כעת, לאחר מאבק ממושך, הנוהל שונה (חדשות)

(צילום ארכיון: פלאש 90)

במשך 40 שנה היה נוהג בלשכות ההוצאה לפועל כי התשלומים המגיעים מחייבים, משולמים אך ורק באמצעי תשלום של החייב עצמו, מזומן, בשיק או בכרטיס אשראי, אך חייבים שהיו מסובכים בחובות כבדים נותרו במצוקה כאשר אמצעי התשלום הללו לא היו עומדים לרשותם.

עו"ד יוסף ויצמן ראש לשכת הקשר ב"ב ויו"ר ועדת הוצל"פ של לשכת עוה"ד ניהל מאבק ארוך וממושך במטרה לאפשר לעורכי הדין לשלם את חוב הנישומים בשקים של עורכי הדין המייצגים אותם.

האפשרות הזו, לדברי עו"ד ויצמן, תאפשר לקצר תהליכים ולסיים תיקים בהוצאה לפועל בצורה קלה ונוחה הרבה יותר לחייבים. "עוה"ד יודע איך להבטיח את התשלום של החייב, הוא זה שיסדיר את התשלום מול מערכת ההוצל"פ וישחרר את החייב מההתדיינות מול המערכת ובשלב מאוחר יותר הוא יסתדר עם הלקוח שלו".

בימים האחרונים התריע עו"ד ויצמן בפני לשכת ההוצאה לפועל כי במידה והנושא לא יפתר במיידי הוא יעתור על כך לבית המשפט בטענה לעינוי דין לאוכלוסיה רחבה.

אמש (שני) הודיעה לשכת ההוצאה לפועל כי הנהלים ישתנו ובימים הקרובים תצא הנחייה מסודרת לכל לשכות ההוצאה לפועל עם עדכון הנהלים.

עו"ד ויצמן מסכם את מאבקו ואומר כי "שוב הוכח כי בנחישות ובהתמדה ניתן לשנות נהלים שנראים לכאורה כגזרה משמים"/

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר