עיריית רעננה תגיש בג"ץ נגד אירוע ההטבלה בשבת

אחרי פסיקת בית המשפט המחוזי בלוד שחייב את עיריית רעננה לקיים את אירוע ההטבלה לנצרות בשבת, בעירייה קיימו ישיבת חירום והחליטו לערער על ההחלטה לבג"ץ (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הטבלה. אילוסטרציה (צילום: פלאש90)

העיר רעננה כמרקחה: רבני ובכירי העיר החרדיים יוצאים להתקפה חריפה כנגד החלטת בית המשפט המחוזי בלוד, לאפשר את קיומו של אירוע הטפה והטבלה לנצרות, במרכז הספורט העירוני רעננה, בשבת הקרובה.

בתום התכנסות חירום שקיימו נציגי העירייה בראשות ראש העיר זאב ביילסקי, ובהשתתפות הסיעה הדתית, הליכוד וסיעות נוספות, הוחלט על דעת כולם לערער מידית בבג"ץ על ההחלטה של בית המשפט המחוזי בלוד, בתקווה שבג"ץ יהפוך את ההחלטה ויאסור על המיסיונרים לערוך את האירוע בשבת הקרובה.

סגן ראש העיר חיים גולדמן אמר, כי הוא כואב את ההחלטה והוסיף כי "חבל שבית המשפט בחר להתעלם מרגשות אלפי תושבי רעננה והעדיף להזדהות עם כת עדי השם המסוכנת".

אלי כהן יו"ר הסיעה הדתית ברעננה אמר, כי לא מדובר רק בפגיעה ברגשות הציבור הדתי, אלא בכלל הציבור בעיר שכולו באופן גורף, עומד איתן נגד קיום האירוע המיסיונרי,

עו"ד משה מורגנשטרן המייצג את ארגון "יד לאחים" אמר כי "למרות שבישראל כת עדי השם לא הוצאה מחוץ לחוק, אני סבור שבית המשפט העליון בבואו להכריע בשאלה זו עליו להתחשב בכך שמדינות נאורות רבות בעולם, כגון צרפת וגרמניה, הוציאו את הכת מחוץ לחוק". לדבריו, לנתון חשוב זה יש לצרף את העובדה שהאירוע המיסיונרי המתוכנן פוגע קשות ברגשותיהם של המוני תושבים בעיר, החשים זעזוע ושאט נפש כלפיו. עו"ד מורגנשטרן הביע תקווה בשם יד לאחים כי בג"ץ יקבל את הערעור ויורה על ביטולו המיידי של אירוע השמד.

בד בבד, נמסר מיד לאחים כי במידה וח"ו יאפשר בית המשפט העליון את אירוע השמד בשבת הקרובה, תיערך תפילת מוסף המונית של התושבים, בסיועו של יו"ר המועצה הדתית אריה פרידמן, ובריכוזו של איש יד לאחים הרב בנימין וולקן, ברחובה של עיר - מול מרכז הספורט, בעת קיום האירוע.

בעקבות האישור לקיים את האירוע, בשבת הקרובה יתאספו תושבי העיר הדתיים והחרדים בראשות רב העיר הרב יצחק פרץ, לתפילת שחרית ומוסף של שבת בשעה 9:00 בבוקר ברחבה מול מרכז הספורט העירוני רחוב הפלמ"ח 2 רעננה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר