המסתננים מסיני לדרום מקימים בתי תפילה בכל פינה

המסתננים מאפריקה פתחו באילת ובערד 5 בתי תפילה למוסלמים ולנוצרים במרכזי הערים * באילת המסתננים כבר מונים 7% מתושבי העיר * עוד כמיליון אפריקנים ממתינים להבריח את הגבול לישראל

ב. ניסני | כיכר השבת |
מסתננים (פלאש 90)

נתונים מדהימים על השפעת המסתננים האפריקנים בערי הדרום נמסרו מפי ראש מטה פיקוד הדרום בצה"ל שארח את חברי הכנסת החברים בוועדה לטיפול בבעיית העובדים הזרים.

הקצין הבכיר גילה שמעבר לגבול המצרי, בסיני ומעט רחוק יותר, ממתינים קרוב למיליון אפריקנים שחורים המתכוונים לנסות ולהגיע כדי לעבור את הגבול לצד הישראלי אחרי שחבריהם ובני משפחותיהם שכבר נמצאים כאן מדווחים להם כי הגיעו ל"אמריקה של המזרח התיכון".

לדעת ראש המטה של פקוד הדרום תת אלוף הראל כנפו יש לכניסת האמריקנים השלכות שליליות רבות על חיי תושבי הדרום, ובכל תחומי החיים.

כבר כיום, כך גילה תת אלוף כנפו, 7% מכלל תושבי אילת הם מסתננים אפריקנים ואחוז לא מבוטל מתושבי ערד, דימונה, ויישובים דרומיים אחרים, גם הם נמנים על המסתננים.

כנפו גילה שהמסתננים, שהם כמעט כולם מוסלמים או נוצרים, דתיים באמנותיהם, החלו להקים להם בתי תפילה מאורגנים בכל פינה שם הם חיים. כך למשל כבר הקימו 7 בתי תפילה לנוצרים ולמוסלמים, 5 מתוכם באילת ו-3 בערד ובכוונתם להקים בקרוב עוד 3 כאלו ביישובי דרום אחרים.

כנפו אמר שכל הדיבורים כאילו מדובר על פליטים הבורחים מרודפיהם כדי להציל את חייהם, אין לו בסיס. רק אחוז ביותר מבינם הם פליטים אמיתיים ורוב רובם המוחלט של כל השאר הם מחפשי חיים טובים יותר במקומות שם הם יודעים רמת החיים גבוה ויש תעסוקה וקיום לכל בני המשפחה. הדרך היחידה למנוע מהם את ההסתננות היא הקמת גדר אלקטרונית לאורך הגבול והצבת מכ"מים, אמר רמ"ט פקוד דרום.

"בשכונות שלמות בערי הדרום הילדים המקומיים כבר פוחדים לצאת לרחובות מאימת אותם מהגרים, בשל הפשיעה הגואה שהם יוצרים", הוסיף תת אלוף כנפו.

חברי הכנסת שסיירו בדרום שמעו עדויות על מסתננים רבים המגיעים לשטח ישראל ובכיסם פתקים עם כתובות ומספרי טלפון של בני משפחה שכבר הספיקו להבריח את הגבול קודם לכן לעבר ישראל והם מבקשים להגיע ולחבור אליהם.

המסתננים חוצים את הגבול באלפיהם, מגיעים אל הכבישים הראשיים, עוצרים מוניות ומוסרים לנהג פתק כתוב באנגלית לאן שייקח אותם. ברשותם דולרים באמצעותם הם משלמים לנהגים. רק חלק קטן ממבריחי הגבול נתפסים ומוחזרים לשטח מצרים, משם הם מגיעים.

ההערכה שנמסר הלחברי הכנסת היא שבמהלך 3 השנים האחרונות הסתננו לישראל בין 20 ל-25 אלף מסתננים שכאלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר