חיפשו עתיקות, גילו מקלעים

בחפירות ארכיאולוגיות של רשות העתיקות בצפון התגלה סליק של תתי מקלע וכדורים, ככל הנראה עוד מתקופת פרעות הערבים בארץ

ב. ניסני | כיכר השבת |
תמונת הסליק שנחשף בצפון (ניר דיסטלפלד)

בחפירות ארכיאולוגיות שעורכת רשות העתיקות לאורך תואי כביש 79 - מצומת המוביל לכיוון נצרת, לפני הרחבת הכביש, התגלה באחד ממחסות הסלע הצמודים לכביש סליק קטן של כ-50 כדורי תת מקלע 9 מ"מ, 4 תתי מקלע, וחולצה בצבע חאקי. על כלי הנשק מופיעה כתובת בערבית - "פורט סעיד" והמספר 17. כן צוין שהרובים יוצרו במצרים. על התחמושת מצוינת הכתובת '27', ונראה כי זו, מעידה על שנת הייצור של הכדורים.

לדברי דרור ברשד, ארכיאולוג מרחב צפון ברשות העתיקות, שלושת הרובים היו עטופים בפנימית של גלגל אבוב, ובתוכה בדים משומנים. "הנשק הוטמן כשהוא מפורק, יתכן שלצורך שימוש במהלך הפרעות שקדמו להקמת המדינה- אך נראה שלא הספיקו להשתמש בהם". ברשד הוסיף, כי "כעת ממשיכה רשות העתיקות בחפירות בליווי חבלני משטרה ממרחב העמקים על מנת לוודא שבמקום אין חומרי נפץ העלולים להוות סכנה."

יצוין כי בחפירה שנערכה לפני כשנה ע"י ד"ר אלי ינאי מרשות העתיקות ליד צומת המוביל, נמצאו עמדות ומחפורים המשויכים לכנופיות הערביות שפעלו באזור ציפורי לפני קום המדינה.

רשות העתיקות מסרה את כלי הנשק והתחמושת שחשפה לידי המשטרה. כלי הנשק אינם עונים להגדרה החוקית של "עתיקה". החוק מגדיר "עתיקה" עד שנת 1700 לספירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר