"רציתי ללמוד"

אם לחמישה נעצרה בדרך לדאעש ונשלחה לשנתיים מאסר

"רציתי להצטרף לדאע"ש וללמוד את 'הסלפיה ג'יהאדיה'" - כך טענה המורה משפרעם, אם ל-5 ילדים, שכמעט והוציאה לפועל את תוכניתה לחדור לשטח סוריה במטרה להיות חלק מפעילות הארגון (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
כנג'ו, המורה המחבלת (צילום: גיל נחושתן, ynet)

הבוקר (שלישי), נידונה בבית המשפט המחוזי בחיפה אימן קנג'ו, מורה בת 44 מהעיר שפרעם שבגליל התחתון, שניסתה בשנה שעברה להצטרף לדאע"ש - לכמעט שנתיים מאסר.

לקנג'ו אין עבר פלילי קודם ובחקירה היא סיפרה שרצתה להצטרף לדאע"ש וללמד את "הסלפיה ג'יהאדיה", האידיאולוגיה הקיצונית שבמרכזה הג'יהאד – מלחמת הקודש. קנג'ו היא אם לחמישה ששימשה כמורה ובודקת בחינות, הורשעה בכך שניסתה להצטרף לשורות ארגון דאע"ש בסוריה. על פי פסק הדין היא יצאה בחודש אוגוסט 2015 לטורקיה ומשם ניסתה לחצות את הגבול לסוריה כדי להצטרף לשורות הארגון הסוני הקיצוני.

על פי גזר הדין, קנג'ו תכננה להעביר הרצאות על ג'יהאד למגויסים טריים של הארגון. הרשויות בטורקיה עצרו אותה בטרם הצליחה לעבור את הגבול. במקביל, בעלה דיווח למשטרה בישראל כי היא נעלמה מביתה.

גם אביה של קנג'ו יצא איתה לטורקיה כדי לסייע במימון שהותה. הוא סיפר לחוקרים כי בשלב מסוים ויתר על רעיון המעבר לסוריה ואז קנג'ו נעלמה לו. היא נתפסה יחד עם עוד כ-30 פעילים נוספים מרחבי העולם שהתכוונו להצטרף לשורות הארגון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר