מיכל האמוניה

3,000 מפגינים מול בית המשפט בחיפה

כשלושת אלפי מפגינים הגיעו לבית המשפט בחיפה בו נידון גורל מיכל האמוניה בעיר. המפגינים קוראים לפינויו המהיר בשל הסכנה הגדולה הגלומה בהימצאותו בעיר (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מפגינים מול בית המשפט (צילום: עיריית חיפה)

כ-3,000 בני אדם מפגינים הבוקר (יום א') מול בית המשפט המחוזי בחיפה, שדן בערעור שהגיש מפעל חיפה כימיקלים על החלטת בית המשפט לעניינים מקומיים, לסגור את מכל האמוניה. בית המשפט לעניינים מקומיים קבע כי המכל ייסגר בתוך עשרה ימים, מועד שחלף ביום שלישי האחרון, אולם בית המשפט המחוזי אפשר למפעל להמשיך ולפעול עד לערעור שיישמע היום.

כבר בתחילת הדיון אמרה השופטת, תמר שרון נתנאל, כי על הנוכחים "להירגע", כיוון שלדבריה "בסופו של הדיון היום אני לא אגיד שצריך לרוקן את המכל תוך עשרה ימים. זה לא ריאלי".

בדרך קיימו עובדי עיריית חיפה תהלוכה. החל משעה 8:30 נסגרו לתנועה הכבישים בדרך מבניין העירייה לכיוון בית המשפט.

אולם הדיונים בבית המשפט מלא מפה לפה, לאחר שהשופטת אפשרה לארגון צלול ולהתאחדות התעשיינים להצטרף כצדדים לתביעה. בין הבאים, מחברי הדו"ח על סיכוני מכל האמוניה וכן ראשי הערים יונה יהב מחיפה וחיים צורי מקריית מוצקין.

מועצת התלמידים והנוער הארצית השביתה את הלימודים לארבע שעות הבוקר בחטיבות הביניים ובתיכונים בחיפה, בקריית אתא, בקריית מוצקין, בקריית ביאליק, בקריית ים, בנשר, בטירת כרמל ובמועצה האזורית זבולון. הלימודים יחלו בשעה 12:00. השביתה נועדה לאפשר לתלמידים להשתתף בהפגנה.

מכל האמוניה עלה לאחרונה לכותרות לאחר פרסום דו"ח המומחים מהטכניון שקבעו כי קיים סיכון חמור בהמשך פעילותו של המכל שלא עבר ביקורת ראויה להערכתם מאז הוקם לפני 30 שנה. כמו כן, נטען בדו"ח כי ספינת האמוניה שמגיעה למלא את המכל אחת לחודש היא נקודת תורפה ששקולה מבחינה ביטחונית לחמש פצצות אטום.

המומחים התריעו כי תקלה או פגיעה באונייה המובילה אמוניה למפרץ חיפה עלולה להביא למאות אלפי נפגעים, רובם הרוגים. חוות הדעת נכתבה בידי פרופ' אהוד קינן, מהפקולטה לכימיה בטכניון (לשעבר דיקן הפקולטה). היא נמצאת בידי עיריית חיפה כבר יותר מחצי שנה. המדינה דוחה את המסקנות העולות מחוות הדעת של קינן.

בחוות הדעת נכתב בין השאר: "כדי להפיל את מגדלי התאומים בניו יורק לא הזדקקו המחבלים לעשרות טונות של חומרי נפץ תקניים, אלא מימשו את פוטנציאל ההרס הגלום במטוס נוסעים ענק, עמוס בדלק, שנע במהירות גבוהה. מזכ"ל ארגון החיזבאללה צדק לחלוטין לגבי פוטנציאל ההרס הטמון במכל האמוניה ואף יותר מכך - באוניית האמוניה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר