בלי מעצרים

התכנית החדשה של השר גלעד ארדן נגד הפגנות הקיצונים

השר לביטחון פנים מקדם תכנית חדשה למאבק נגד הפרות סדר. על פי התכנית המשטרה תצמצם את השימוש במעצרים ויינתנו קנסות כבדים במקום, כשההערכה היא שרבים יימנעו מלהפגין (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מוכן גם לשלם? (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

השר לביטחון פנים גלעד ארדן מוביל מהלך להחלת קנסות מנהליים במקום ענישה פלילית גם בעבירות אחרות כמו הפרת הסדר הציבורי בהפגנות. הרעיון מאחורי המהלך הוא שכלי זה, המשמש את המשטרה גם בעבירות תעבורה, יכול להיות יעיל באכיפה נגד מפרי סדר על אחת כמה וכמה שלא ישמחו לחטוף קנס של כמה מאות שקלים בגלל הפגנה בה השתתפו.

ראשית, צעד זה צפוי להוריד עומס רב ממערכת המשפט, שנאלצת לנהל הליכים פליליים מורכבים נגד מפרי סדר והמשטרה משקיעה משאבים רבים כדי להביא ראיות מספיקות להרשעה בדין הפלילי. מאחורי יוזמה זו עומדת תפיסה כי בעבירות כאלו, הנחשבות כ"קלות", ייתכן שקנס הניתן בהליך מנהלי מהיר יוכל להיות דווקא יעיל ומרתיע יותר.

מאחורי מהלך זה עומדת גם תפיסה כי בחלק מהמקרים מדובר בעבירות של אנשים נורמטיביים שאמנם חצו את הקווים בהפגנה או במחאה, אולם הענישה האפקטיבית היא מנהלית באמצעות קנסות ואיום של כתם של רישום פלילי הוא קיצוני ביותר במקרה זה.

סביר להניח שמהלך זה של פגיעה בכיס, יוריד באופן משמעותי את נכונות מפגינים להשתתף בהפגנות לא חוקיות או לחסום כבישים גם אלו שהיו מוכנים להיעצר בשל רצונם להפגין יחשבו כמה פעמים כאשר תהיה לכך משמעות כלכלית כבדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר