לא סיפור פורימי:

המדינה משתכרת: "שני שלישים מהנוער הכללי צורך אלכוהול ברמות מטורפות"

הרשות למלחמה בסמים בחרה לפרסם לקראת פורים דיווח שכלל אינו פורימי: שני שלישים מהנוער בגילאי 12 עד 18 צורכים אלכוהול ברמות גבוהות

ב. ניסני | כיכר השבת |
אלכוהול (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
על "הידרדרות חמורה בצריכת אלכוהול של בני נוער" במסודות החינות הכלליים בישראל, מדווחת הבוקר, פורים, הרשות למלחמה בסמים. אלא שלא נטעה. זה איננו סיפור פורימי. הוא רציני ויום הפרסום הוא אקראי.

הרשות למלחמה בסמים מדגישה שה"הידרדרות החמורה ביותר בשיעור השימוש באלכוהול במדינת ישראל הוא אצל ילדים ובני נוער בגילאי 12-18. ההידרדרות קיימת בכל אזורי הארץ, הן בקרב בני הנוער הלומד והן בקרב בני הנוער המנותק.

שלוש הערים הגדולות של ישראל מובילות בצריכת אלכוהול בשנה האחרונה בקרב בני הנוער הלומד. במקום הראשון נמצאת חיפה שבה 69.37% מהנוער הלומד מדווחים על שימוש באלכוהול בשנה האחרונה, ירושלים במקום השני עם 63.42% המדווחים על שימוש באלכוהול בשנה האחרונה ואילו תל אביב, מעט מתחת לירושלים, כששיעור השימוש בה הוא- 59.93%. ברמת גן, גבעתיים, הרצליה, רעננה, פתח תקוה וכפר סבא שיעור השימוש באלכוהול כמעט זהה לתל אביב- 59.70%.

עוד עולה מנתוני הדוח כי כ- 30% מהילדים מדווחים כי השתכרו לפחות פעם אחת בשנה האחרונה, לעומת 25% בסקר הקודם - נתוני שנת 2005, ו- 25% שתו לפחות פעם אחת בחודש האחרון 5 מנות משקה בתוך שעות אחדות לעומת 19% בסקר הקודם. כמעט 30% מהנוער הלומד חושבים כי אין סיכון או שהסיכון נמוך בשתיית משקה אלכוהולי פעמים אחדות בשבוע.

המצב חמור בהרבה בכל הקשור לשימוש באלכוהול על ידי נוער מנותק בישראל (שאינם לומדים במסגרת מאורגנת) המגיע כמעט ל-90%. 86.27% מהנוער המנותק של תל אביב מדווחים על שימוש באלכוהול בשנה האחרונה, 82.98% מהנוער המנותק של ירושלים ובחיפה- 78.95%.

לפני כעשרים שנה, בשנת 1989, שיעור השימוש במשקאות חריפים אצל הנוער הלומד של כל מדינת ישראל היה 23.8%. בדוח הנוכחי שיעור השימוש גדל ביותר מ- 50% ל- 37.60%.

מהדוח עולה כי קיים קשר בין צריכת אלכוהול לצריכת סמים. תלמידים השותים משקה אלכוהולי כלשהו בשנה האחרונה נוטים לדווח על שימוש רב יותר בסמים יחסית לאלו שלא שותים אלכוהול. למשל 20.3% אחוז מהנוער השותה אלכוהול מדווח גם על שימוש בחומרים נדיפים לעומת 7.9% מהנוער שאינו שותה אלכוהול.

על פי מחקרים שנערכו בקרב מתבגרים, נמצא כי אצל מי מהם שצרכו אלכוהול בחצי השנה האחרונה, שכמעט שלושה רבעים דיווחו על לפחות בעיה אחת שקשורה לצריכת אלכוהול - נמצא שהם התעלפו או איבדו את ההכרה, עשו מעשים שעליהם התחרטו למחרת, התעמתו עם בני משפחה על רקע של צריכת אלכוהול או היו מעורבים בעימות מילולי או פיזי עם מישהו שאינם מכירים.

צריכת אלכוהול בקרב מתבגרים נקשרה גם לשורה של התנהגויות אובדניות, בהן חשיבה על כך, ניסיונות התאבדות והתאבדויות. נמצא קשר ליניארי בין רמת השתייה לבין אובדנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר