"צו על תנאי"

שוב: רון קובי הגיש עתירה נגד משרד הפנים

ראש עיריית טבריה רון קובי הגיש הבוקר (חמישי) שוב בג"צ נגד משרד הפנים ושר הפנים אריה דרעי בניסיון למנוע את הליך ההדחה כנגדו, בשל אי אישור התקציב בעירייה (חדשות)

יענקי כץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ד' בתשרי תש"פ | 03.10.19
רון קובי (צילום: Hadas Parush/Flash90)

ראש עיריית טבריה רון קובי הגיש הבוקר (חמישי) שוב בג"צ נגד משרד הפנים ושר הפנים אריה דרעי בניסיון למנוע את הליך ההדחה כנגדו, בשל אי אישור התקציב.

כפי שדווח אמש ב'כיכר השבת', מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, הודיע לחברי מועצות הערים טבריה וירכא, ולראשי הרשויות בשני היישובים, כי המועצות מפוזרות בהתאם לסעיף 206 לפקודת העיריות, עקב אי אישור התקציב במועצת העיר עד ערב ראש השנה בתאריך 30.9, כפי הזמן שהוקצב להם לשם כך. לעומת זאת מועצות העיריות רהט ועוספייה אישרו את התקציב.

מנכ"ל משרד הפנים זימן את ראשי הרשויות וחברי המועצות לשימוע שיתקיים ביום רביעי 23/10 במשרד הפנים בירושלים, את במטרה לגבש המלצה שתועבר לשר הפנים שיכריע אם להמשיך את כהונתם של ראשי הרשויות הללו.

הארכת הזמן לאישור התקציב ניתנה בגלל התערבות בג"צ. כזכור, השופטים המליצו לשר הפנים לבטל את השימוע שנקבע לרון קובי וראש הערים הנוספות שלא העבירו תקציב וזאת עד לאחר הבחירות. שר הפנים פעל בהתאם להוראת בג"צ והאריך את התקופה שבה יש לראשי הערים אפשרות להעביר תקציב עד ל-30.9, קרי ערב ראש השנה תש"פ, לאחר הבחירות לכנסת ה-22.

רון קובי בהגשת העתירה (צילום: מתוך הפייסבוק של קובי)

בשתי הרשויות שלא העבירו תקציב, חברי המועצה פוטרו וזומנו לשימוע להשמיע את טענותיהם ואילו ראשי הערים טבריה וירכא, זומנו לשימוע לפני ההחלטה אם להדיחם מתפקידם כמופיע בחוק.

הבוקר (חמישי) הופיע ראש עיריית טבריה רון קובי שוב בבג"צ והגיש עתירה נגד מרכז השלטון המקומי ומשרד הפנים, בה הוא טוען לניגוד עניינים של שר הפנים אריה דרעי נגדו ודורש צו על תנאי שיאפשר לו - לא להופיע בשימוע עד החלטת השופטים האם ישנו ניגוד עניינים.

שעות ספורות לאחר הגשת העתירה נקבע דיון בבג"ץ, ביום שני הקרוב, ח' בתשרי (07.10.19) בשעה 13:00 בצהריים. הרכב השופטים יצחק עמית, ג'ורג' קרא ויעל וילנר.

חבר מועצת העיר לשעבר רפאל טרבלסי שכהונתו הופסקה כאמור יחד עם חבריו למועצה, אומר בתגובה לבג"צ שהגיש רון קובי: "לא מצליח להבין ממה רון קובי מפחד? אני דורש מרון קובי להפסיק לקחת את תושבי טבריה כבני ערובה לאינטרסים האישיים שלו, להפסיק להיות פחדן ולהתייצב לשימוע במשרד הפנים.

"הרי תכליתו של השימוע מול אנשי המקצוע של משרד הפנים (מנכ"ל, יועמ"ש, מנהל המחוז ומנהל אגף התקציבים - משרד הפנים) היא לבוא ולהשמיע את ה"אמת שלך" אל מול אנשי המקצוע שמבינים את הנושא ורק אז הם אמורים לקבל החלטה. כל ניסיון מריחות הזמן בכדי להרוויח עוד משכורת על אי עשייה על ידי הגשת בג"צים וניסיון קעקוע שלטון החוק, זה פגיעה קשה בתפקוד העירייה ובמתן השירותים לתושבי טבריה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר