צפו בדיון

האם יענישו חולי קורונה שהפרו את הבידוד?

בוועדה המיוחדת לענייני קורונה, דנו היום, האם יש לחוקק את הוראות השעה אותן אישרה הממשלה. במהלך הדיון נחשף כי עד היום השתמשו לאכוף ההוראות רק בתשעה מקרים (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: שמוליק גרוסמן וערוץ הכנסת)

בוועדה המיוחדת 'להתמודדות עם הנגיף', בראשות ח"כ מ'יש עתיד', עופר שלח, דנו היום (ראשון), האם יש צורך לעגן בחוק את תקנות החירום של הממשלה לגבי מפרי הבידוד

במהלך הדיון התגלה כי בתקנות אותן מבקשת הממשלה לעגן בחקיקה כהוראת שעה לשלושה חודשים, נעשה שימוש רק בכ-9 מקרים בחודש האחרון.

החברים בוועדה דנו האם 'האם יש בזה צורך בכלל?' והחליטו כי אם ישתכנעו בצורך, יחוקקו את ההוראות שעה בתנאים הבאים: "דרישת החיוניות תעוגן בחוק, תקופת זמן פחותה, בוודאי לא 3 חודשים, הגבלה לעבירות חמורות והגבלת זמן המעצר".

במקביל, החלו בוועדה להכין לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה – מעצרים) (הוראת שעה- נגיף הקורונה החדש) (מעצר חשוד בעת מניעה לקדם חקירה), התש"ף – 2020.

הצעת החוק הממשלתית נועדה לעגן בחקיקה ראשית, כהוראת שעה לשלושה חודשים, את ההסדר לפיו בית המשפט וכן בית דין צבאי יהיה רשאי להורות על מעצרו של חשוד או להאריך את מעצרו, גם אם יש מניעה לקדם את החקירה שלו נוכח הסיכון הבריאותי הכרוך בחקירת אדם החולה בקורונה או המצוי בבידוד בשל מחלת הקורונה.

יצוין, כי ההסדר מתייחס לחשוד או לעד חיוני. כמו כן, מוצע להבנות את שיקול הדעת של השופט ולקבוע כי השופט יורה על מעצר בנסיבות אלה רק אם שוכנע שיש הצדקה לכך לאחר ששקל את חומרת העבירה, את משך התקופה הצפויה שבה לא ניתן יהיה לקדם את החקירה ואת הפגיעה הצפויה בחשוד; וכי כל פעולת חקירה שאפשר לבצע בתקופה זו בלא השתתפות של החולה או האדם המצוי בבידוד תתבצע.

ההסדר עוגן בתקנות לשעת חירום והיה אמור לפקוע ב-9.4 אך הוארך עד ל-23.4.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר