כתב אישום בקרוב?

חשד נוסף: חבר הכנסת חיים כץ העלים הכנסות של 2.2 מיליון ש"ח

מלבד כתב האישום הוגש כבר נגד חבר הכנסת חיים כץ, הערב נחשף, כי ייתכן וכבר בקרוב, יוגש כתב אישום נוסף נגד חבר הכנסת, בחשד שהעלים הכנסות בשווי 2.2 מיליון ש"ח (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
חיים כץ (צילום: עדינה וולמן, הכנסת)

לפני כשנה החליט היועמ"ש להגיש כתב אישום נגד ח"כ חיים כץ באשמת מרמה והפרת אמונים בפרשת אקוויטל, הערב (שני) נחשף ב'חדשות 12', כי מסתמן שיוגש נגד כץ כתב אישום נוסף.

כתב האישום הנוסף יוגש על פי הפרסום, בגין עבירות מס והעלמת הכנסות ב-2.2 מיליון שקלים במשך 12 שנה, וכי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, צפוי לאמץ את ההחלטה שהתקבלה ביחידה הכלכלית בפרקליטות המדינה ולזמן את כץ לשימוע.

מדובר על פי החשיפה, במדובר בחקירה חדשה, שלפי החומרים שנאספו במהלכה חבר הכנסת כץ, לא דיווח על הכנסות של כ-2.2 מיליון שקלים, שנראה צבר במשך כ-12 שנים.

על פי החשד, השר לשעבר וחבר הכנסת בהווה חיים כץ, מחזיק ברשותו 7 נכסים - שחלקם רשומים על שמו וחלק מהנכסים רשומים על שם בני משפחתו, והוא לא דיווח על ההכנסות שקיבל מהנכסים הללו.

לפני מספר חודשים: מליאת הכנסת אישרה את בקשת החסינות של ח"כ חיים כץ (ערוץ כנסת)

בנוסף, כץ חשוד כי הוא דיווח באיחור שהוא הבעלים של אותם שבעה נכסים - ששייכים לו או לבני משפחתו.

כזכור, לפני כשנה החליט היועמ"ש להגיש כתב אישום נגד ח"כ כץ באשמת מרמה והפרת אמונים בפרשת אקוויטל. כתב האישום מייחס לו קידום תיקון לחוק ניירות ערך, תוך שהוא מצוי בניגוד עניינים מהותי בין כובעו כחבר כנסת וכיו"ר ועדה לבין אינטרסים כלכליים שבהם אחז הוא או חברו בנוגע לתיקון, ותוך שהוא מסתיר אינטרסים אלה מחברי ועדת הרווחה שבראשה עמד ובה קודם החוק, ומוועדת האתיקה כשהדבר הובא לפתחה, ואף מוסר להם מצגים כוזבים או חלקיים בעניין זה.

בתגובת היועמ"ש הובהר כי המעשים שהקימו עבירת מרמה והפרת אמונים כאמור אינם באים בגדר "מילוי תפקידו או למען מילוי תפקידו" של חבר הכנסת, בהתאם לעילה של 'חסינות מהותית', אינם נופלים בטווח הסיכון הטבעי הכרוך במילוי התפקיד ואינם בגדר גלישה טבעית מביצוע פעולה חוקית במסגרתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר