ב-48 שעות הקרובות

נתניהו: "אכנס את הממשלה, כדי להדק את הסגר"

בשל נתוני התחלואה המטפסים, הודיע בשעה האחרונה ראש הממשלה נתניהו לשרי הממשלה, כי יש בכוונתו לכנס שוב את הממשלה תוך 48 שעות, כדי להכריע על הידוק הסגר (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בישיבת הממשלה שהתכנסה בשעה זו (שני), הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי בכוונתו לכנס שוב את הממשלה - תוך 48 שעות. בנוגע להחלטה על הידוק הסגר.

נתוני התחלואה המטפסים, מדאיגים את ראשי מערכת הבריאות ובשל כך, יש רצון להדק יותר את הסגר וזאת על מנת להוריד את רמת התחלואה בארץ.

לדברי ראש הממשלה: "מיליוני החיסונים שהבאנו לארץ הציבו את ישראל במקום הראשון בעולם ביציאה מהקורונה. אני עושה הכל כדי שנוכל להמשיך ולחסן בקצב המהיר הזה. במקביל אני אכנס את הממשלה ב-48 השעות הקרובות כדי לקבל החלטה על הידוק הסגר במאמץ אחרון למיגור המגיפה".

"בזכות מיליוני החיסונים וסגר קצר ומהודק, אנחנו נציל חיים רבים ונהיה הראשונים בעולם לפתוח את הכלכלה. אני מביא היום עם שר האוצר הצעה לתת מענקים נוספים לעצמאים ולבעלי עסקים, בהיקף של למעלה מ-2 מיליארד שקלים".

"זה עוד אלפי שקלים לכל בעל עסק שנפגע בתקופת הקורונה, ובנוסף אנחנו גם מאריכים את תקופת ההחזר של הארנונה. הכסף יקל מיידית על העסקים ותוך זמן קצר נפתח את כל המשק ונצא סופית מהמשבר".

לגבי איראן אמר נתניהו: "איראן הודיעה שתעלה את רמת העשרת האורניום ותקדם את היכולת התעשייתית להעשיר אורניום מתחת לאדמה. זו הפרה בוטה ומוחלטת של המחויבות שלה. אין לכך שום הסבר אחר - פרט למימוש המשך כוונתה של איראן לייצר נשק גרעיני. אני חוזר ואומר - ישראל לא תאפשר לאיראן לייצר נשק גרעיני".

לגבי תפיסת המחבל שרצח את אסתר הורגן הי"ד, אמר ראש הממשלה: "אני מבקש לשבח את השב"כ, את הימ״מ ואת צה"ל שהביאו ללכידת המחבל הנתעב שרצח באכזריות את אסתר הורגן ז"ל. אנחנו נמצה עמו את הדין, אנחנו נמצה את הדין עם כל מי שסייעו לו. יידעו כל מבקשי רעתנו, והם רואים את זה פעם אחר פעם, ידה הארוכה של ישראל תגיע אליהם, בכל מקום ובכל עת".

דבריו של גנץ, בפתח ישיבת הממשלה (צילום: מיכאל דימנשטיין)

שר הביטחון בני גנץ, אמר על הקורונה: "מבצע החיסונים הוא דבר מאוד חשוב שצריך להקדים ולקדם אותו. צריך לקדם גם את חיסוני המורים מהר ככל שניתן ולהימנע ככל שניתן מפגיעה במערכת החינוך. אם ניאלץ לפגוע במערכת החינוך כדאי שנעשה כבר כעת את כל הפעולות הנדרשות, ביחד עם המורים".

"זאת על מנת למצוא את האופן שבו אנחנו מפצים בימי לימודים נוספים בהמשך לתלמידים שכל כך נפגעו במהלך השנה הזו כתוצאה ממשבר הקורונה. אני חושב שאנחנו צריכים לבוא לכל הנושאים האלה בצורה משותפת כממשלה. למרות הוויכוחים הפוליטיים בינינו, יש פה דברים שישראל צריכה לפני כל דבר אחר ואני מציע שנקדם אותם".

גנץ התייחס גם להצהרת איראן ואמר: "איראן היא אתגר עולמי, אזורי וגם אתגר למדינת ישראל. מערכת הביטחון וכלל הגופים צריכים להמשיך לעקוב אחרי העניין הזה ואסור למדינת ישראל להסכים שאיראן תהפוך לגרעינית ותוכל להתקדם ביתר שאת לכיוון השאיפות שלה".

"כל העולם צריך להגביר את הלחץ שלו, ואנחנו חייבים להבטיח שלמערכת הביטחון יש את המשאבים הנדרשים על מנת להיות ערוכים להתמודדות עם איראן ככל שיידרש בכל הזירות, *אנחנו עובדים בכל הזירות עם שותפים רבים וצריך להמשיך את המגמה הזו."

לגבי מעצר המחבל החשוד שרצח את אסתר הורגן ז"ל: "אני מבקש להביע את הערכתי לשב"כ, למשטרה, ולצבא, על תפיסת המחבל שרצח את אסתר הורגן. אנחנו צריכים להמשיך להילחם בטרור בכל אחת מהזירות ובה במקביל להמשיך ולשפר את התשתיות הביטחוניות שלנו בכלל זירת המבצעים בצה"ל, בתוכם גם באזור יהודה ושומרון. יש עוד הרבה דברים שאפשר לעשות ואני מקווה שנוכל למצוא את המשאבים הנדרשים לדבר הזה."

גנץ התייחס גם לתוכנית הסיוע שמוצגת בישיבת הממשלה ואמר: "אני שמח לשתף פעולה עם שר האוצר ועם ראש הממשלה בהקשר הזה, לאפשר סיוע לבעלי העסקים. אסור להשאיר אף אחד מאחור בתקופה הזו. נפגשתי עם אנשי עסקים רבים, הם צריכים את העזרה הזו והם צריכים את ההחלטות שלנו."

שר הבריאות יולי אדלשטיין הוסיף בישיבת ממשלה, כי הוא סבור שבמידה ולא יינקטו צעדים קיצוניים, אנו עלולים למצוא את עצמנו בעוד שלושה חודשים - כמו באיטליה.

כאמור במהלך הישיבה, ידונו השרים בנוגע לתמיכה במגזר העסקי ובהצעות שיעלה שר האוצר מהליכוד ישראל כץ. לפי התוכנית, עסקים קטנים (עד 300 אלף ש"ח) יקבלו מענק של עד 3,000-9,000 שקלים לפי היקף הפגיעה. עסקים שהמחזור שלהם מעל 300 אלף שקלים, יקבלו 50% מהמענק הממוצע של העסק ועד 50 אלף שקלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר