לקראת הכרעה

דיון חירום במשרד הבריאות: "סגר הרמטי, ועכשיו"

דיון חירום במשרד הבריאות - בצעד חריג, טרם ישיבת הממשלה הצפויה בשעה 15:30 - לאור הזינוק העצום בתחלואה, כשהדרישה ברורה: להטיל סגר חזק, וכמה שיותר מהר (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

משרד הבריאות נחוש היום (שלישי) מתמיד, בדרישתו להטיל סגר כולל, מלא ואמיתי, בהקדם המיידי, כפתרון הכרחי לתחלואת הקורונה המזנקת.

כזכור, שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע כי יכנס בזמן הקרוב דיון חירום במשרדו, בצעד חריג - טרם ישיבת הממשלה הצפויה בשעה 15:30.

הכוונה היא לשקול סגירה של כל מערכת החינוך, כולל לגיל הרך, וסגירתם של מקומות עבודה רבים נוספים תוך שליחת מאות אלפי עובדיהם לביתם.

"הגיע הזמן לשים את הפוליטיקה בצד. הנתונים גרועים וחד משמעיים בדיוק כפי שהתרענו. זה הולך למקום מאוד לא טוב, חייבים סגר הרמטי – ועכשיו", צוטטו גורמים בכירים במערכת הבריאות ב'חדשות 12'.

נתניהו אמש, על כוונת הידוק הסגר (צילום: איתי בית-און, לע"מ)

פרויקטור הקורונה, פרופסור נחמן אש, הסביר: "אנחנו רואים את המספרים עולים יום יום, גם את החולים הקשים; עברנו את הרף וחצינו קו אדום".

"כל התמהמהות בהקשחת הסגר, משמעותה חיי אדם, והארכת התקופה שנצטרך לחיות בה בסגר הדוק", הוסיף הפרויקטור, בריאיון ל-ynet.

על פי הנתונים שכבר פורסמו, ביממה החולפת אובחנו לא פחות מ-8,308 בני אדם כחיוביים לנגיף, והנתון המשמעותי יותר, הוא אחוז הבדיקות החיוביות, שזינק ל-7.6% (עלייה של 10% לעומת היממה הקודמת).

והלחץ ניכר, כצפוי, גם בבתי החולים, שמנהליהם כבר דרשו נקיטת צעדים מידיים: מספר החולים שמצבם קשה הגיע ל-764 - עלייה של 28 מחצות - מתוכם 256 במצב קריטי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר