לקראת הגבלות

הממשלה תדון על העוצר הלילי בפורים; דרעי דורש: רק על אדומים

יומיים בלבד לפני חג הפורים, ורק הערב תתכנס הממשלה לדון בהגבלות הקורונה לימים אלו • משרד הבריאות מבקש להטיל עוצר לילי אך השר דרעי דורש להטיל עוצר רק על יישובים אדומים (אקטואלי)

(צילום: Nati Shohat/Flash90.)

שרי הממשלה מתכנסים הערב (שלישי) לדיון על ההגבלות אותם יטילו על חגיגות הפורים, יומיים בלבד לפני תחילת ימי הפורים.

משרד הבריאות מבקש להטיל עוצר לילי, אך השר אריה דרעי העלה דרישה כי הוא יוטל רק על ערים אדומות ולא על כל חלקי הארץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום: "אנחנו עדיין בתחרות מול הנגיף ומול המוטציה המשתוללת. לצורך זה אנחנו צריכים לעבור את הימים הקרובים בשעה שאנחנו מחסנים את האוכלוסייה שבסיכון ומשלימים את מבצע החיסונים".

"לכן, אני אכנס את הממשלה הערב ואנחנו נקבל החלטות כדי למנוע מה שקרה בפורים הקודם, אנחנו לא רוצים שזה יחזור על עצמו".

שר הביטחון בני גנץ אמר היום, "אבק על כך שיהיה קצת יותר סגר בפורים כדי שנהיה בסדר בפסח, ועל כן נתמוך בהגבלות תנועה, בדגש על הגבלות ליליות, כדי למנוע התקהלויות בחג".

פרויקטור הקורונה, נחמן אש אמר היום: "החג השמח הזה מגיע השנה עם חשש גדול שתגרם שוב התפרצות של תחלואה. אנחנו זוכרים מה אירע בחג הפורים הקודם, ואנחנו מודעים לתמונת המצב השברירית כיום, ומחובתנו לעצור את העלייה בתחלואה שאולי תגרם".

"אנחנו שומעים על טישים בחצרות, ואני קורא למנהיגות החרדית לעשות הכל בכדי לעצור התארגנויות של אירועי פורים בניגוד להנחיות. אם ההנחיות לא ישמרו, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו שוב בפני סגירת מוסדות החינוך. אני לא אומר שצריך לוותר על מצוות השמחה, אבל אפשר לשמוח על פי ההנחיות ובאחריות. חשוב לזכור שכל מאמץ שלנו לשמור על ריסון בפורים, יעזור לנו לחגוג בשמחה את פסח".

פרופסור אש אף התייחס במהלך התדרוך להוראתם של גדולי ישראל בנוגע למגביות הת"תים: "אני מודה להנהגה הרבנית על ההוראה שנתנו לבחורים, שלא לצאת מהישיבות להתרמה השנתית ובאותה נשימה אני מודה לבחורים שנמנעים מלעבור בבתי הנדיבים ולאסוף כספים. לאור הנחיית הרבנים, אני קורא לציבור החרדי להרגיש בנוח שלא להכניס בחורים שאוספים כסף הביתה, גם אם הם מחוסנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר