ר' שעייה מקרעסטיר

אחרי שנה וחצי; הונגריה פתוחה לישראלים

הונגריה שהיוותה יעד אטרקטיבי לישראלים רבים, נסגרה לפני כשנה וחצי בפניהם. אמש, קבינט הקורונה התיר לראשונה את הכניסה אליה. מחלימים ומחוסנים לא ידרשו לבידוד (חדשות)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
תפילות בציון רבי שעי'ה בן רבי משה (צילום: משה דויטש)

בצעד דרמטי הודיע משרד הבריאות כי מתחסנים ומחלימים יוכלו לטוס רק ל-10 מדינות ברחבי העולם בעוד החוזרים משאר המדינות יאלצו להיכנס לבידוד של 7 ימים.

מתוך 10 המדינות רק ארבעה מאפשרות כניסה לישראלים - אוסטריה, הונגריה, מולדובה וצ'כיה. הבשורה המשמעותית ביותר היא פתיחתה של הונגריה שלאחר שנה וחצי שהייתה סגורה לישראלים - החל מתחילת מגבלות הקורונה, תהיה פתוחה.

בשנת 2019 התיירות הנכנסת להונגריה מישראל הייתה העשירית בגודלה והשישית בגודלה בעיר הבירה - בודפשט. הונגריה נחשבת לאחת המדינות הבטוחות ביותר בעולם מפני הקורונה וכל המלונות ובתי הפנאי פתוחות בה וניתן להיכנס אפילו ללא מסיכה והצגת תעודת מתחסן/מחלים. הכניסה להונגריה מתאפשרת עם הצגת בדיקת קורונה שלילית שנעשתה ב-72 השעות שקודם הטיסה.

מגיפת הקורונה כמובן תקפה גם בהונגריה, כשבשיאה, במדינה שגודל אוכלוסייתה דומה לישראל דווח על כ-10,000 נדבקים מדי יום. ועד כה כ-30,000 אנשים מתו מהמגיפה, כיום, המגיפה מוגרה כמעט לחלוטין, נדבקים בודדים מאותרים והמדינה נקייה

בקרב היהדות החרדית ההחלטה התקבלה בהתרגשות עצומה, הונגריה מלאה בקברי צדיקים אשר רבים נוסעים לפוקדם ורואים ישועות. אל קברו של ר' שעייה בן ר' משה אשר טמון בקרעסטיר עולים רבבות מדי שנה וכעת עם הסדרת המגבלות יוכלו הבאים אף לשוב בשלום אל הארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר