גניבה ומרמה

ראש עיריית כפר סבא לשעבר הורשע ב-3 עבירות

יהודה בן חמו, ראש עיריית כפר סבא לשעבר, הורשע בבית המשפט המחוזי בלוד בשלושה אישומים. בין האשמות: שימוש אישי בתווי קניה אותם אסף בן חמו מאנשי עסקים בעיר (פלילי)

(צילום: פלאש 90)

יהודה בן חמו, מי ששימש בעבר כראש עיריית כפר סבא, הורשע היום (שלישי) בבית המשפט ב-3 עבירות של גניבה בידי עובד ציבור, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, מרמה, ערמה ותחבולה.

בית המשפט קבע כי בן חמו אסף תרומות מאנשי עסקים ורשתות מזון הפועלים בכפר סבא, וקיבל לקראת ראש השנה ופסח תווי קניה בסכום כולל של כ-600,000 ש"ח. אנשי העסקים נתנו את הכסף בתום לב, מתוך מטרה לסייע לנזקקי העיר, אולם כ-250,000 מתוך הסכום לא הגיע לידי נזקקים: הכסף הגיע לידי משפחתו של ראש העיר, ואף פוזר בין אנשי לשכתו.

בית המשפט לא הרשיע את בן חמו על הסכומים שאכן הגיעו לנזקקים, על אף שהפרויקט כולו נוהל בצורה שאינה תקינה, ובסך הכל הורשה בן חמו בגניבת 190,000 ש"ח. בחלק מהכסף שהגיע לידיו השתמש ראש העיר לרכישות אישיות, בחלק אחר מהתווים התבקשו עובדיו לרכוש עבורו מצרכים ומתנות, וחלק נוסף מהכסף ניתן בידי עוזרת הבית כחלק משכרה.

באישום השני הורשע ראש העיר לשעבר בקבלת 250,000 שקלים מבלי לדווח עליהם למס הכנסה כחוק. באישום השלישי הורשע ראש העיר בקידום ענייניו של חברו איש העסקים מר רפי כחלון, שהחברה שבבעלותו החזיקה מספר מגרשים בכפר סבא. ראש העיר סייע לחברו בנושאים שקשורים לתכנון ובניה, ובהליכים נוספים שנדרשו מול מדור כיבוי אש, עם זאת, לא הוכח שמר כחלון קיבל אישורים שלא כדין, אלא רק בזירוז וקידום ענייניו של חברו תוך ניגוד עניינים מובהק.

האשמה נוספת שהואשם בן חמו הייתה על כך ששוחח עם נהגו בנושאים הקשורים באופן מהותי לחקירה, אולם בית המשפט זיכה אותו מחמת הספק באישום זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר