בכניסה לי-ם • צפו

מחאת אהוביה סנדק ז"ל: דם ומכונית הפוכה

השבוע השלישי למחאה: המונים התכנסו בשעה האחרונה בכניסה לעיר ירושלים, וחסמו את הכניסה באמצעות מיצג של רכב הפוך ודם - כמחאה על אי חקירת מות אהוביה סנדק (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכניסה לעיר ירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המונים מפגינים בשעה זו (ראשון) בכניסה לעיר ירושלים, בסמוך לגשר המיתרים, במחאה על מותו של נער הגבעות אהוביה סנדק הי"ד, במהלך מרדף משטרתי, ודרישה לחקור את מותו.

היום, זה השבוע השלישי למחאה של נוער הגבעות, הדורשים לפתוח בחקירת מותו של אהוביה. המחאה היום עלתה שלב, כאשר הכניסה לירושלים נחסמה, באמצעות מיצג של רכב הפוך עם דם. הכניסה לבירה נחסמה למעלה מ-20 דקות.

כאמור כחלק מהמיצג, חסמו המפגינים את הכניסה לירושלים עם רכב הפוך. מתחת לרכב שמו המוחים בובה אשר מדמה את גופתו של אהוביה ז"ל שהייתה תחת לרכב, וכן מסביב לרכב הם שפכו צבע אדום על מנת לדמות את דמו. על הרכב נתלו שלטים שעליהם נכתב "צדק לאהוביה" וכן "דורשים וועדה חיצונית – דם יהודי אינו הפקר" כמו כן המפגינים קראו קריאות לסגור את ימ"ר שי.

"חשוב לנו להמחיש לציבור איך אירע מותו הטרגי של אהוביה" מספר אחד המפגינים במקום: "אנחנו מתקרבים ליום השנה להריגתו, וזה פשוט לא ייתכן שהשוטרים שהרגו אותו עדיין לא עמדו לדין, ולא רק זה אלא גם חזרו לעבודתם כרגיל בימ"ר שי. אנחנו קוראים מכאן גם הערב, שזהו ערב קשה לאחר עוד פיגוע רצחני, לעשות צדק ולהעמיד את השוטרים לדין, צריך לעשות הכל על מנת שמקרה כזה לא יקרה חלילה פעם נוספת", הוסיף.

מטעם משטרת ישראל נמסר: "כוחות משטרה ומג"ב פועלים בשעה זאת סמוך לגשר המיתרים בכניסה לעיר ירושלים, זאת בעקבות מחאה המתקיימת במקום. לפני זמן קצר, נחסמו הכניסה והיציאה הראשיים לעיר ירושלים. קצין משטרה כרז למוחים להפסיק את חסימת הציר ולחדול מהפרת הסדר הציבורי טרם ביצוע אכיפה ושימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר".

"כוחות משטרה פועלים להכוונת הנהגים לדרכים חלופיות. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק".

יצוין, כי ביום חמישי האחרון הגיעה המחאה לכיכר ציון בירושלים, כאשר המפגינים חסמו את תנועת הרכבת הקלה. פרשים של המשטרה החלו לפזר את המפגינים על מנת לאפשר את תנועת הרכבת, ובהמשך החלו לעצור את המפגינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר