מקדם ההדבקה בעלייה

זינוק בתחלואה: למעלה מ-1,300 מאומתים חדשים לנגיף

משרד הבריאות עדכן הבוקר על זינוק בתחלואת הקורונה • ביממה האחרונה: 1,306 מאומתים • מקדם ההדבקה עלה ל-1.28 • הבשורה הטובה: אין שינוי במספר החולים במצב קשה (בריאות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי ביממה האחרונה אותרו 1,306 מאומתי קורונה חדשים, מספר הגבוהה ביותר בחודשים האחרונים. גם מקדם ההדבקה במגמת עלייה והוא עומד על 1.28. כמו כן, אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 1.27%. במהלך היממה האחרונה בוצעו 104,334 בדיקות.

עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי 130 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים, מספר החולים המאושפזים במצב קשה לא השתנה והוא עומד על 81, מתוכם 41 מחוברים למכונות הנשמה. 48 חולים מאושפזים במצב קריטי.

עד כה, 8,232 חולי קורונה נפטרו מאז פרוץ המגיפה. כמו כן, עד כה נדבקו בישראל 1,357,476 מאומתי קורונה.

משרד הבריאות עדכן כי עד כה 6,462,531 ישראלים קיבלו את מנת החיסון הראשונה לנגיף הקורונה, 5,841,107 קיבלו את מנת החיסון השנייה ו-4,164,423 קיבלו את מנת החיסון השלישית.

כפי שדווח מוקדם יותר הבוקר, ראש הממשלה, נפתלי בנט, כינס אמש את בכירי משרד הבריאות ושרים בממשלה לישיבה משותפת בכדי להיערך להתמודדות עם התפשטות זן האומיקרון. הישיבה הסתיימה ללא הסכמות והיא צפויה להתחדש היום.

שעות קודם לישיבה התבטא רה"מ בנט: "אם היום יש אלף מאומתים והכפלה כל יומיים אז עוד עשרים יום אנחנו נהיה עם מיליון נדבקים חדשים בכל יום". כך דווח ב'חדשות 12'.

במהלך הישיבה בראשות רה"מ, בכירי משרד הבריאות ביקשו להרחיב את הגבלת ההתקהלות. בין היתר להגביל התקהלויות של עד 20 לא מחוסנים במקום סגור ועד 50 בשטח פתוח. כמו כן, במשרד הבריאות ביקשו להגביל גם את התקהלויות המחוסנים, עד 300 במקום סגור ועד 1,000 במקום פתוח.

עם זאת, השרים לא הסכימו לאשר את ההגבלות. בין היתר בשל בעיות תקציב לפיצוי בעלי העסקים שייפגעו מההגבלות החדשות. אחרים בישיבה טענו שההגבלות כבר לא יעצרו את התפשטות הזן.

כאמור, הישיבה הסתיימה ללא הסכמות והבוקר היא צפויה להתחדש שוב. ההמלצות שיתקבלו במסגרת הפורום המצומצם יעברו לאישור שרי קבינט הקורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר