לא בולמים את הנגיף

התחזית שהוצגה לשרים: 100 חולים קשים כל יום

קבינט הקורונה התכנס הערב לדיון, שלא עסק בהגבלות אלא התמקד בניתוח המצב, ובמהלכו התעורר ויכוח בין רה"מ בנט לשר אלקין, שטען: "אין פלא שהציבור לא מבין" (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נלחמים בקורונה בביה"ח שערי צדק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

קבינט הקורונה התכנס הערב (שלישי) בפעם הראשונה מזה שלושה שבועות. במהלך הדיון התפתח ויכוח קולני בין ראש הממשלה נפתלי בנט לבין שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, לאחר שאלקין חש שבנט מונע ממנו לשאול שאלות במהלך הדיון.

"שלושה שבועות לא היה קבינט קורונה ואם אתה מקיים את הישיבה רק בשביל וי ולשלוח אותנו להתראיין אז לא צריך שאלות, אבל אם רוצים שנבין אז צריך לשאול. אין פלא שהציבור לא מבין אם אני כחבר קבינט קורונה לא מקבל תשובות", תקף אלקין את בנט.

השרים לא דנו בהגבלות חדשות, אלא קיבלו סקירת עומק ממומחי הרפואה השונים, שחלוקים בדעתם מה ישראל צריכה לעשות בשלב זה של התפשטות האומיקרון הרחבה האם ללכת למגבלות התקהלות, או לצעדים קטנים יותר.

יש לציין כי אף מומחה רפואי לא דוגל בסגר כללי על ישראל בשלב זה, לפי ש"הנגיף נמצא בכל מקום בשלב זה", ושאין היגיון אפידמיולוגי בעניין. עם זאת, בממשלה נזהרים מלהתחייב שלא יטילו סגר גם בשבועות הבאים, אם מספר החולים הקשים יזנק חלילה.

בפני השרים הוצגה תחזית לפיה נגיע ל-100 חולים קשים בכל יום, כך דווח ב'כאן חדשות'. על פי הערכות אלו, תוך שלושה שבועות צפויים להיות בין 1,000 ל-2,500 חולים במצב קשה בבתי החולים.

החשש בקרב מנהלי בתי החולים הוא הגעה לאי ספיקה, שיכול לקרות אם קצב הכפלת החולים הקשים יהיה מהיר – בין ארבעה לחמישה ימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר