עם הגל החמישי

בעוד כשבוע: 'התו הירוק' יצומצם באופן משמעותי ודרמטי

תוקף התו הירוק אמור לפוג ב-1 בפברואר וכעת מסתמן כי הוא ככל הנראה יופחת באופן משמעותי או אפילו אולי יבוטל לחלוטין לאור העובדה שאין לו כבר כל ערך מעשי לנוכח התחלואה (חדשות, בארץ)

(צילום: יח"צ)

מסתמן כי התו הירוק יצומצם מהותית או יבוטל לגמרי, החל מ-1 בפברואר על רקע העלייה העצומה בתחלואה שהפכה את התו הירוק לחסר כל משמעות. זאת בנוסף לעובדה שגם מחוסנים נדבקו באומיקרון. תוקף התו הירוק אמור להסתיים בסוף החודש הלועזי וכנראה שהוא לא יחודש בוודאי לא בצורה בה הוא פועל כיום.

על פי הדיווח בחדשות 12, במשרד הבריאות צפויים לצמצם את התו הירוק דרמטית, לפחות בחלק מהמקומות. אחת מהאפשרויות שנשקלות היא ליישם אותו רק במקומות עם אוכלוסייה בסיכון גבוה דוגמת בתי אבות וכדומה.

קבינט המומחים של משרד הבריאות המליץ הערב שלא להאריך את התו הירוק. "לדעת הפורום, ולאור השתנות תמונת התחלואה והיעילות הנמוכה של הבוסטר למניעת הדבקה, התו הירוק אינו נותן מענה אפקטיבי למניעת התפשטות האומיקרון בחללים סגורים", הבהירו המומחים.

במהלך הדיון שקיים פרופ' אש עם בכירי קופות החולים, הם טענו כי אין סיבה לצמצם את בדיקות ה-PCR - לנוכח התחלואה הגבוהה וכי יש להרחיב את הגילאים שיכולים להיבדק בבדיקה המהימנה. בנוסף, בשל הירידה הניכרת במספר המתחסנים - הקופות יצמצמו את מתחמי החיסון וכעת לא נראה שיבצעו את החיסון הרביעי לאוכלוסיות נוספות.

כזכור, ביום חמישי החליטה הממשלה לאשר את הפסקת הבידודים במערכת החינוך. על פי המתווה שייצא לדרך ביום חמישי, כל ילד יעבור בדיקת אנטיגן ביתית פעמיים בשבוע בימי ראשון ורביעי. אך ורק אם התוצאה חיובית - הוא יישאר בבית. תלמיד שיבוא במגע עם אדם מאומת לקורונה - לא יצטרך להיכנס לבידוד.

ערכות הבדיקה יחולקו חינם לתלמידים וההורים אמורים להזין באופן עצמאי את התוצאה השלילית בפורטל משרד הבריאות או באמצעות פתק שיציגו בפתח בית הספר.

כזכור, גם למאומתים הופחתו ימי הבידוד לחמישה ימים בלבד ובהתנייה של שתי תוצאות בדיקה ביתית שליליות ובלא תסמינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר