הפיל המכוער יפורק

אחרי 20 שנים: המלון המפואר קיבל צו הריסה

המלון שהיה אחד המלונות המפוארים בירושלים, סגר את שעריו לפני 20 שנים ומאז נותר כפיל מכוער במרכז העיר ירושלים - מול העירייה • כעת ניתן צו הריסה • כל הפרטים (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
מלון פנינת דן (צילום: עיריית ירושלים)

סוף סוף זה קורה: מה שהיה אחד ממלונות הפאר של ירושלים ועמד בשיממונו למעלה מ-20 שנים - מלון פנינת דן (שהוחלף בהמשך לפנינת ירושלים), קיבל לאחרונה צו הריסה מעיריית ירושלים.

עיריית ירושלים הגישה לאחרונה לבית המשפט לעניינים מקומיים בעיר, בקשה למתן צו הריסה למבנה המלון ובית המשפט נעתר לבקשה וצו ההריסה ניתן למלון.

המלון, המצוי במיקום מרכזי בעיר אל מול כיכר צה"ל וחומות העיר העתיקה, עומד בשיממונו מזה כשני עשורים, ומהווה מפגע ציבורי בלב העיר.

במשך השנים, עיריית ירושלים (השוהה ממול למלון המפואר), פעלה לזירוז אישור אותה תכנית, שאף קיבלה תוקף וניתן במסגרתה היתר הריסה. למרות זאת, פעלו בעלי המתחם לשיהוי ההליכים ולא מימשו את בקשתם שלהם להיתר הריסה, וזאת עד לפקיעת מועד החלטת הוועדה לעניין זה - סוף שנת 2021.

משכך, פנתה העירייה אל בית המשפט בבקשה למתן צו הריסה, וזאת בשל היותו של המבנה ''בניין נטוש'', כהגדרתו בסעיף 212 לחוק התכנון והבניה. סעיף זה, מאפשר ביצוע הליכי הריסה במקרים בהם מהווה בניין מטרד לציבור ומפר את הסדר הציבורי מעצם קיומו שלא על פי דין. בדיון שהתקיים בנושא, בית המשפט נעתר לבקשה והוצא למלון צו הריסה.

בבקשה של העירייה נכתב: ''הותרת המבנה על מקומו, פוגעת אנושות בחזות העיר, בערך הסביבתי והשימורי המיוחד של העיר העתיקה והמתחמים ההיסטוריים הסמוכים למבנה'. האינטרס הציבורי מחייב את הריסת המבנה, אשר עומד כאבן שאין לה הופכין במיקום מרכזי בעיר, זאת במטרה למנוע טענות של חוסר אכיפה ואזלת יד עירונית כלפי מפרי חוק".

בבקשה ציינו ב"כ הוועדה המקומית לתכנון ובניה מטעם אגף התביעה העירונית, עו"ד חיים נרגסי ועו"ד יוסי חסידים, כי "על בית המשפט להיעתר לבקשה היות ומדובר במקרה בו נראה כי אין מנוס מהוצאת צו הריסה למניעת "יתמות אכיפתית" והנצחת מבנה העומד שנים רבות נטוש מוזנח ותוך היעדר שימוש בניגוד להיתר עשרות בשנים ותוך סטייה מהיתר והתכניות החלות על המבנה."

מהנדס העיר יואל אבן ציין בתצהירו כי "המבנה ממוקם באחד המקומות החשובים בעיר ובארץ בכלל, בצמוד לחומות העיר העתיקה ובמיקום אסטרטגי ובעל חשיבות היסטורית משמעותית ובסמוך למסילות הרכבת הקלה המסיעה מאות אלפי אנשים. המבנה במצבו הנוכחי "מכער" את חזות העיר ומהווה מפגע חזותי משמעותי הפוגע קשות במרקם ההיסטורי והתכנוני של העיר ירושלים בכלל והעיר העתיקה בפרט." עוד ציין אבן, כי "ישנו אינטרס ציבורי מובהק בהריסת המבנה בהקדם ולהסיר את המפגע הסביבתי הממוקם בלב ליבה של העיר ירושלים"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר