ראש קתדרה באוניברסיטת ת''א:

'למענכם' היא סטארט-אפ רפואי ומודל לידע השווה בריאות

אוניברסיטת ת''א קיימה יום עיון משותף עם הצוות הרפואי של 'למענכם' • צוות 'למענכם' ביקש להשמיע בפני פרופ' סצ'י פניירו, המתמחה בפיתוח תרופות מתקדמות, את קולם של החולים (חדשנות)

"אני עומד נפעם מול מפעל חייך, אינני יודע אם ניתן להעלות על הדעת את מספר החולים החבים לך את חייהם" (צילום: יח"צ)

רונית סצ'י פניירו, פרופ' אורח באוניברסיטת הרווארד, ראש הקתדרה לננו מדעים וננו טכנולוגיות באוני' ת''א, ראש המחלקה לפיזיולוגיה ופרמקולוגיה וזוכת פרסים רבים בתחום הננו-רפואה וחקר הסרטן אירחה את חתן אות הנשיא ויו"ר הארגון יוסי ערבליך, פרופ' יוסף פרס נשיא הארגון, ד"ר גדי נוימן סגן הנשיא, וד''ר בני דווידזון מנהל המערך הרפואי, והציגה בפניהם שורת מחקרים מהפכניים המתבצעים בימים אלו על ידי המעבדה שלה.

צוות 'למענכם' ביקש להשמיע בפני פרופ' סצ'י פניירו, המתמחה בפיתוח תרופות מתקדמות, את קולם של החולים המתמודדים עם תופעות לוואי המתרחשות בשל לנטילת התרופות, וציינו כי החוקרים והמדענים נדרשים להעניק תשומת לב עוד בשלבי המחקר והפיתוח גם להיבט איכות החיים של המטופלים.

פרופ' סצ'י פניירו הביעה הערכה לפעילות של 'למענכם' ואמרה כי תשמח להעמיד את הידע והנסיון שלה לטובת החולים, ואף הביעה את נכונותה להצטרף למיזם 'רופאים במילואים'

חתן אות הנשיא יוסי ערבליך אמר: "אני עומד נפעם מול מפעל חייך, אינני יודע אם ניתן להעלות על הדעת את מספר החולים החבים לך את חייהם".

פרופ' רונית סצ'י פניירו סיפרה על מעבדת המחקר הגדולה שהיא מנהלת לחקר מחלות גידוליות במוח, ולאיתור פתרונות יישומיים להרס גרורות מוחיות וסרטן ראשוני במוח. אלו מחלות הנחשבות כיום לחשוכות מרפא, כאשר לחלקן אין תרופות כלל או שהתרופות אינן מצליחות להגיע למוח עקב חסמים ביולוגיים.

פרופ פניירו בנתה מודל המוגדר כ״פצצה חכמה״ הבנוי מפולימר שמוביל כימותרפיה ואימונותרפיה (המבוססת על המערכת החיסונית של המטופל עצמו) ובכך גורמת להרס הגרורה במוח.

״הפצצה החכמה״ יודעת להגיע ישירות לאיזור תאי הגידול ולא לפגוע בתאים בריאים.

לאחר חיסול הגרורה, ״הפצצה החכמה״ צובעת את האיזור בו טיפלה בצביעה מיוחדת ובכך מסייעת לרופא המטפל לראות את סביבת הגידול שהצטמק ונעלם.

פרופ' יוסף פרס הזכיר כי לטיפולים אלו יש כבר כיום הצלחות ראשוניות בהארכת חיים של כשנה בחולים שהיו נחשבים סופניים לצערנו עד לטיפול זה.

ד"ר גדי נוימן ציין כי 'למענכם', הדוגלת בקידום חדשנות רפואית, רואה זכות בשיתוף פעולה עם פרופ' פניירו וצוותה לטובת החולים ולמען קידום הרפואה החדשנית ביותר בישראל ובעולם.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר