"הדמעות זלגו"

תיעוד: האסירים סיירו בפולין - מבין כותלי הכלא

בראש חודש אלול נערכה במדרשה התורנית בבית הסוהר 'דקל' בבאר שבע פעילות מיוחדת על גבורתו של העם היהודי במהלך הדורות; האסיירם השתתפו והתרגשו (בארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
האסירים בפעילות (צילום: ללא קרדיט)

יום ראשון, ראש חודש אלול, במדרשה התורנית בבית הסוהר 'דקל' בבאר שבע, נערכה פעילות מיוחדת על גבורתו של העם היהודי במהלך הדורות, ביוזמת רב היחידה הרב רואי ענסי, ובניצוחו של המדריך התורני הרב אלעד בן-פורת.

בפעילות השתתפו כ-85 אסירים, להם ניתנה האפשרות להשתתף בסיור וירטואלי באמצעות משקפי תלת מימד במחנה אושוויץ – בירקנאו, במשך כשעתיים, וזאת כהמשך לפרויקט "ניצחון הרוח על הכוח" שהתקיים במדרשה בחודשים האחרונים.

משקפי המציאות הווירטואלית אפשרו לצופים להיות נוכחים ממש במחנה, לראות סביב ב-360 מעלות - וגם לדאות מעל המחנה באמצעות רחפן שסוקר את המחנה, לחוש את האדמה, לראות את האפר, להיות פיזית במקום ולשמוע את הצעדים.

האסירים, שצעדו וירטואלית בין המשרפות, המקלחות, הביתנים, רציפי הרכבת ורחבת המסדרים, עברו מסע מטלטל ומסעיר בדיוק כפי שעובר מי שנוסע לפולין, ויצאו נרגשים ונפעמים, הדמעות זלגו אף מעיניהם של בעלי האופי הקשוח שאינם ממהרים להתרגש.

אחד האסירים היושב מעל עשור בין כותלי הכלא התבטא בסיום הפעילות כי הוא הרגיש כאילו הוא "יצא לחופשה". האסירים הודו למפקד היחידה גנ"מ אמל טאפש שאפשר לראשונה את הפעילות הזו בין כותלי הכלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר