עיריית ירושלים הסירה כ-300 מצבות פיקטיביות מבית העלמין בממילא

כל המצבות שפונו היו חדשות ופיקטיביות. העבודה בוצעה בליווי צמוד של רשות העתיקות ומינהל מקרקעי ישראל כבעל הקרקע. סה"כ פונו כ-300 מצבות

ישראל אהרון | כיכר השבת |
(העירייה)

במהלך החודש האחרון פעלו גורמים איסלמים במרמה, ובנו מצבות פיקטיביות חדשות בבית הקברות המוסלמי הותיק בממילא. גורמים אלה ניצלו אישור שקיבלו מאגף התברואה בעיריית ירושלים לניקיון ושיפוץ מצבות קיימות, ובמרמה הקימו מצבות פיקטיביות בבית העלמין,

הנמצא בבעלות מנהל מקרקעי ישראל.

חשוב לציין כי מדובר בבית קברות מוסלמי עתיק, שעפ"י רשות העתיקות החל משנת מאז 1927 לא קוברים מתים במקום. כך אף בביהמ"ש הודה נציג העותרים כי לא נקברו במקום מתים מאז שנת 1948.

מייד עם גילוי ההונאה הגישה עיריית ירושלים תלונה במשטרה ועצרה את העבודה לאלתר. בדיון שהתקיים בבימ"ש ביום 9.8.2010 דחה בית המשפט את הבקשה לצו מניעה בעניין, ואישר לעיריית ירושלים להסיר את המצבות הפיקטיביות.

עד כה הוסרו כ-300 מצבות פיקטיביות, כאשר כל הריסה של מצבה חדשה נעשית רק לאחר בדיקה ואישור של מומחה מטעם רשות העתיקות, שאישר בצורה ברורה ונחרצת כי מדובר במצבה חדשה מהחודשים האחרונים.

שיטת הבנייה הייתה פשוטה: הנחת מסגרת אבן 120/70 ס"מ ועליה הנחת אבן אותנטית או חדשה שנמצאה במקום. מבנה קטן זה מוקם על הקרקע, ולמותר לציין כי מתחתיו לא נקברה כל גופה.

תחת המצבות הפיקטיביות נמצאו בקבוקי פלסטיק, חפיסות סיגריה וטפטפות. בנוסף נבנו מצבות על מנעול ביוב.

חשוב לציין כי מדובר באחת מההונאות הגדולות שנעשו בשנים האחרונות, שכל מטרתה- השתלטות בלתי חוקית על קרקעות מדינה.

עיריית ירושלים לא תאפשר לגורמים קיצוניים לפעול באופן לא חוקי לשינוי הסטטוס קוו, ותמשיך לאכוף את החוק במטרה למנוע כל ניסיון לבניה לא חוקית ולהשתלטות על קרקע ציבורית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר