הזינוק בתיירות החרדית

הוועידה הראשונה לתירות חרדית בישראל הדרכון ומפת ארץ ישראל ששינו את התיירות החרדית

91% מהחרדים נופשים בארץ, יותר מכל מגזר אחר, וב'לתור' פענחו את הצרכים והדרישות והפיקו מגוון כלים שיתאימו לטיילנים החרדים • בקרוב: הוועדה השנייה שמעוררת עניין בעולם התיירות (תיירות)

ב'לתור' פענחו את צרכי התיירות החרדית והתאימו בין הדרישות הייחודיות לבין העסקים התיירותיים (צילום: יח"צ)

מהפכת התיירות החרדית מסכמת שנה ראשונה של פעילות, מאז הוועידה הראשונה לתיירות החרדית שאורגנה על ידי 'לתור' אשתקד. לא עוד טיולים שמסתיימים באכזבה, לא עוד שאריות של נופשונים שלא נמכרו לציבור הכללי, אלא שימת דגש על הצרכים הייחודיים של הציבור החרדי.

ב'לתור' פענחו את צרכי התיירות החרדית והתאימו בין הדרישות הייחודיות לבין העסקים התיירותיים, אחרי שהציפו לבעלי העסקים את הפוטנציאל הגלום בתייר החרדי.- כש-91% מהחרדים מעדיפים לנפוש בישראל, יותר מכל מגזר וקבוצה אחרת, כך שהאינטרס לעמוד בצרכים הייחודיים של המגזר הוא קודם כל של בעל העסק.

מלבד ההתאמה בין בעלי עסקי התיירות והנופש לבין המגזר, ראשיו ומנהלי המוסדות, ב'לתור' יצאו בהפקת ענק יחד עם צוות קופ"ח כללית: הרב אברהם קונסקי, מנהל המחלקה החרדית, והגב' חנה קוריץ, מנהלת מחלקת תקשורת שיווקית ודוברות, של מפת ארץ ישראל לצד "דרכון לתור" בפרומט כיס שכלל בתוכו את כל מה שהמשפחה זקוקה בכדי לצאת לדרך. הדרכון והמפה רשמו שיאי ביקוש כששווקו ביותר ממאה עשרים אלף עותקים.

המפה והדרכון הגיעו לענות על הצורך של ההורים למשפחות החרדיות, שנתקלו כל בין הזמנים בשאלה שהכי מלחיצה הורים: "אבא! אמא! לאיפה הולכים היום לטיול?". בעבר ההורים היו מאלתרים. פותחים מפה, מרימים טלפון לחבר מהישיבה שהם זכרו שאהב לעשות מסלולים, מתייעצים ויוצאים לדרך.

אבל אז הם היו מגיעים למעיין "המדהים והסודי", כפי שהבטיח "המייבין" ומגלים לא עלינו פריצות. חוזרים עם הילדים המאוכזבים לרכב מבטיחים פיצוי באטרקציה סמוכה, אבל בכניסה מגלים שלט שמכריז בגאווה: "פתוח בשבת". בלית ברירה מאלתרים איזה מסלולון לילדים שלא יתאכזבו וחוזרים הבייתה עם תחושת החמצה וילדים מאוכזבים. בדרך חזור הארוכה והעמוסה בכביש החוף, כשהים מציץ מבעד לשמשות, מהספסל האחורי מגיעה הערה: "אבא אנחנו ליד אשדוד, בוא ניכנס לביקור חג אצל דודה ליפשיץ". אתם בשמץ של מבוכה מנסים להסביר בעדינות: "לא, אשדוד זה בדרום. כאן זה נתניה בשרון".

המפה והדרכון של 'לתור – תיירות חרדית בישראל', ענו בדיוק על הצרכים הללו. המפה שורטטה במיוחד עבור צרכי הציבור החרדי על ידי הקרטוגרף בעל השם העולמי – אביגדור אורגד. הילדים החרדים למדו במהירות להבדיל בין עכו ליפו ובין רמות שבגולן לרמות בירושלים. המסלולים וציוני הדרך במפה הותאמו לחלוטין לצרכי הציבור החרדי, ונסתם הגולל על ילדים שהתאכזבו ממסלול או אטרקציה לא מותאמים לשומרי מצוות.

הרב אברהם קונסקי בישיבת עבודה עם צוות לתור

הפספורט החרדי של לתור, ליווה את המשפחות החרדיות בנופש. הוא נכנס לכל כיס והציע שלל אטרקציות, מקומות לינה ונופש של כל ספקי התיירות המובילים למשפחה חרדית. הדרכון מוחלק בצורה נוחה לפי אזורים. יש גם בונוס: הטבות והנחות מיוחדות למחזיקי הדרכון.

מנכ"ל 'לתור' משה יצחק רושגולד מספר: "לא מדובר בעוד רשימה גנרית של עסקים עם כשרות, אלא מדריך שהפקנו אחרי שבדקנו אישית כל אטרקציה וכל עסק ובחנו את התאמתה לציבור החרדי. לא חיפשנו קיצורי דרך או הנחות, חיפשנו להביא מוצר איכותי שחושב ורואה את הצרכן החרדי במוקד. הציבור החרדי הוא התקווה הגדולה של תיירות הפנים בישראל ואין סיבה שהוא לא יקבל את מוצרי התיירות האיכותיים ביותר במחירים שפויים וזולים".

אומנם הרגלי התיירות החרדית הם לא חדשים. אבל עד השנה האחרונה לא הייתה באמת פלטפורמה מקצועית ורחבת היקף לתיירות החרדית, לתור היו הראשונים להרים את הכפפה. בוועידת 'לתור' הראשונה שחיברה בין עסקי התיירות לבין המוסדות החרדיים, תלמודי התורה, הסמינרים והישיבות, מורי הדרך, הקייטנות וסוכני נסיעות, הפנימו רבים מבעלי עסקי התיירות כי התאמה לצרכי המגזר תייצר לעצמם קהל איכותי שחוזר למקומות הנופש בהם נהנה מחוויה מותאמת ובלתי נשכחת.

כבר בשנה הראשונה זכה 'לתור' לתמיכה והכרה ממשרד התיירות ושיתוף פעולה עם בכירי הצוות המקצועי: מר קובי ברדה סמנכ"ל המשרד, גב' הילה גור מנהלת תיירות פנים, מר עמי אלון מנהל שרותי שיווק ומר אריה צדוק ממונה שיווק וקידום תיירות פנים. ראשי המשרד ומנהליו הופתעו לטובה מעוצמת הוועידה והפעילות התיירותית הצומחת במגזר החרדי, ומאז הם רואים בציבור החרדי מנוע צמיחה משמעותי לתיירות פנים.

אם אתם מנהלי מוסד, בעלי עסק, מורה דרך או סוכני נסיעות, ועידת לתור תתקיים גם בשנה הקרובה בסימן "עידוד התיירות החרדית". הוועידה תתקיים בבנייני האומה בירושלים בתאריך טז שבט (7 לפברואר 2023). אבל עד אז, תורידו את הפספורט והמפה של 'לתור' ותהנו מחוויית נופש איכותית, מותאמת ועוצמתית.

לאתר לתור- https://latur.co.il/

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר