ליד הבית של בן גביר

פיגוע קשה בחברון: מחבל ירה באב ובנו, פצוע אנוש נפטר בבית החולים

מחבל ירה הערב על יהודים בחברון, כשערכו קניות במכולת פלסטינית. ארבעה יהודים נפצעו, שניים מהם פונו לבית חולים אחד במצב קשה ואחד במצב אנוש - שבבית החולים נקבע מותו. המחבל נוטרל | החובש שהגיע ראשון לזירה שיחזר את רגעי האימה (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הירי בחברון (צילום: סעיף 27א' והצלה ללא גבולות)

ארבעה ישראלים נפצעו הערב (מוצ"ש) בפיגוע ירי בכניסה לשכונת גבעת האבות בקריית ארבע. מצבו של אחד מהם מוגדר אנוש - שלאחר כשעה הרופאים ב'הדסה', נאלצו לקבוע את מותו, ושל עוד אחד קשה. הפצועים פונו לבתי חולים בירושלים. המחבל נוטרל.

תחילה עלה חשד שהירי בוצע לעבר ביתו של חבר הכנסת בן גביר, אך גורמי ביטחון שללו זאת. הירי התבצע לעבר חנות של פלסטינים אליה נכנסו לקניות אב ובנו, מהירי האב נפגע באורח אנוש.

כוחות קפצו לזירה ונתקלו במחבלים רבש"ץ דרס את המחבל ולוחם בחופשה ירה בו והוא חוסל.

חובש רפואת חירום במד"א ישראל ליאור שהגיע ראשון לטפל בפצועים בפיגוע הירי בחברון מספר: "הגעתי עם חובש נוסף לזירת האירוע סמוך לחסם אשמורת בחברון. הבחנו ברכב כשבכיסא שליד הנהג ישב גבר כבן 50 מחוסר הכרה עם פצעי ירי בגופו. יחד איתי היה חובש בכיר במד"א שהחל לטפל בפצוע שברכב. בזמן שרצתי להביא ציוד רפואי שמעתי את החובש שאיתי צעק "נפצעתי. ירי עלי". תפסנו מחסה ובזמן שאני מעניק טיפול מציל חיים לחובש שאיתי הזעקנו כוחות נוספים ולאחר שהגיעו פינינו את הפצוע מהרכב ואת החובש שאיתי לבתי החולים כשמצבו של החובש קשה ויציב והפצוע השני שהיה ברכב במצב אנוש."

דבורה אביעד פראמדיקית איחוד הצלה מספרת: "כשהגעתי לזירה מצאתי מספר פצועים בדרגות פציעה שונות, יחד עם כוחות נוספים בזירה ניתן מענה רפואי ראשוני לכלל הפצועים אשר הועברו להמשך טיפול בבתי החולים."

ממד"א נמסר: "בשעה 20:53 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על פיגוע ירי בציר מקרית ארבע לחברון, סמוך לחסם אשמורת. חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם 3 פצועים".

הירי בחברון

לדברי מד"א "בין הפצועים: גבר כבן 50 במצב קשה מחוסר הכרה, גבר בשנות ה-50 במצב בינוני בהכרה מלאה וגבר כבן 30 במצב קל. בנוסף מטופל פלשתינאי בן 37 שנפצע גם הוא בפיגוע במצב קל שיפונה לשטח הרשות".

מדובר צה"ל נמסר: "לגבי הדיווח על פיגוע הירי בחברון, מחבל פתח בירי במרחב חסם ציון. המחבל נוטרל במקום על ידי איש ביטחון אזרחי. מספר אזרחים נפצעו כתוצאה מהירי. הפצועים מפונים לבית חולים לקבלת טיפול רפואי. כוחות צה"ל פתחו בסריקות במרחב אחר חשודים נוספים".

ח"כ בן גביר כתב: "משפחתי נמצאת כרגע מאובטחת תחת מתקפת יריות על ביתנו בגבעת האבות. נשמעים לכוחות הביטחון".

הפראמדיק של מד"א חגי וינגוש ובני טנא וחובש על אופנוע מד"א מתן גידא סיפרו: "חברנו לפצועים שחלקם חולצו מהזירה בתוך רכב וחלקם עדיין היו בזירה. גבר כבן 50 היה מחוסר הכרה וסבל מפציעה בפלג גופו העליון. גבר נוסף כבן 50 היה בהכרה מלאה וסבל מפצעי ירי והפצוע השלישי, גבר כבן 30 נפצע ביד והיה בהכרה מלאה. הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם תוך כדי טיפול לבתי החולים כשמצבו של אחד קשה, אחד בינוני והשלישי קל. בזירה עצמה נפצע באורח קל גם פלשתינאי תושב חברון, לאחר שטיפלנו בו בשטח הוא פונה ע"י הסהר האדום."

מדוברות קריית ארבע נמסר: "בשל חשד לאירוע בטחוני , שער מערבי סגור לכיוון חברון וגבעת האבות. נוציא עידכונים בנושא. נא לא לפנות למוקד אלא במקרה חירום".

בחמאס מיהרו ליטול אחריות על הפיגוע וכתבו: "ההתנגדות בגדה המערבית מוכיחה את יכולתה להפתיע את הכיבוש ולהכות בכל מקום". הוא הוסיף: "ההתנגדות המרדנית בחברון ממשיכה בפעולה הג'יהאדיסטית, והופכת את כל הערים, המחנות והכפרים בגדה המערבית למבצרי התנגדות ומהפכה".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר