מכל רחבי תבל

שיא במספר המבקרים בירושלים בחגי תשרי מהקהילות החרדיות

עשרות אלפי יהודים מכל רחבי העולם היהודי בכלל ואלפים מהקהילות החרדיות בפרט, בילו את החגים האחרונים בלב ליבה של ישראל, רובם בירושלים (תיירות)

(צילום: יח"צ)

שבועיים לאחר החג ובירושלים מסכמים תקופת חגים עמוסה במיוחד שמזה שנים ארוכות לא נראתה בעיר הקודש. יהיו שיאמרו תום תקופת הקורונה ויהיו שיתלו זאת בתחושת החגים הייחודית והסוחפת של ירושלים, לצד ניצנים קלים של אווירה ואמירות אנטישמיות בעולם, כך או כך, עשרות אלפי יהודים מכל רחבי העולם היהודי בכלל ואלפים מהקהילות החרדיות בפרט, בילו את החגים האחרונים בלב ליבה של ישראל, רובם בירושלים.

גורמי תיירות מקומיים אומרים כי שבועות ארוכים לפני חודש אלול, כבר התרוצצו השמועות על הצפוי בירושלים בחגי תשפ"ג, הביקוש לדירות הרקיע שחקים, אך שום דבר לא הכין את תושבי ירושלים לרכבת האווירית שפרקה בנתב"ג עשרות אלפי משפחות בזו אחר זו ואיתם מזוודותיהם שנארזו בשיקגו, ברוקלין, לייקווד, מאנסי, ניו גרזי, לונדון, אוהיו ולוס אנג'לס.

ילדי בני ברק שהגיעו לעיר היו בטוחים שבירושלים כולם נוהגים יו"ט שני כמנהג פורים דמוקפין"

נדמה היה כי בתוך ימים ספורים הוכפלה אוכלוסייתה של ירושלים והשמחה עלתה על גדותיה. שפת ההולכים ושבים ברחובות העיר גם היא השתנתה עד לבלי היכר, נהגי ונימוסי חו"ל קנו להם דיורין של ארעי על קרקע עיר הבירה. "לאור המציאות בשטח, ספרו אצלנו הלצה כי ילדי בני ברק שהגיעו לעיר היו בטוחים שבירושלים כולם נוהגים יו"ט שני כמנהג פורים דמוקפין", מספר בבדיחות הדעת אחד ממשכירי הדירות בשכונת רוממה.

ירושלים התעטפה חג, משווקי ארבעת המינים הצבעוניים ועד תפילות מרגשות בחצרות החסידים, משמחות בית השואבה בסמטאות מאה שערים ועד ההקפות השניות ברחבת הכותל המערבי.

ירושלים התעטפה חג, משווקי ארבעת המינים הצבעוניים ועד תפילות מרגשות בחצרות החסידים

עיקרה של החגיגה התרכזה, כמו תמיד, בין שכונת רוממה עד לרובע היהודי ובמרכזה קהילת ג'רוזלם אסטייטס בשנלר שלראשונה הקצתה מתחם מיוחד לתפילות, 'היכל יעקב אליעזר'. מקום התפילה הוסדר באופן זמני עד לחנוכת בית המדרש המפואר 'לבנת הספיר' ההולך ונבנה בלב מתחם מגורי היוקרה, כחלק בלתי נפרד מתנאי המגורים האקסקלוסיביים המוצעים במקום.

לדברי מנהלי השיווק, לאורך ימי החגים וכפי שצפינו, הגיעה ההתעניינות בפרויקט הייחודי לשיא חדש, כאשר את הפירות והעסקאות החדשות יראו במהלך התקופה ארוכה, כאשר נגידי עולם מצטרפים ורוכשים דירת יוקרה בג'רוזלם אסטייטס שהינו בית לחיים, נכס לדורות.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר