בשווי מיליונים

יבואן צעצועים חשוד בהברחת סיגריות אלקטרוניות | תיעוד

בעלים של חברה לייבוא צעצועים, חשוד בניסיון להבריח כ-61 אלף סיגריות אלקטרוניות לישראל דרך נמל אשדוד, תוך התחמקות מתשלום מס בסכום כולל של כ-5.6 מיליון שקלים (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות רשות המסים)

הותר לפרסום: בעלים של חברה לייבוא צעצועים, חשוד בניסיון להבריח כ-61 אלף סיגריות אלקטרוניות לישראל דרך נמל אשדוד, תוך התחמקות מתשלום מס בסכום כולל של כ-5.6 מיליון שקלים ומתן הצהרה כוזבת לרשויות המס.

החשוד נעצר ושוחרר בתנאים מגבילים במסגרת חקירה שמנהלת יחידת חקירות מכס ומע"מ תל אביב ברשות המסים ביחד עם בודקי וחוקרי יס"מ מכס אשדוד. במסגרת החקירה עוכבו לבדיקה 3 מכולות שייבא החשוד דרך נמל אשדוד, והוצהר כי הן מכילות צעצועים.

בדיקה פיסית של תכולת אחת המכולות, שבוצעה על ידי בודקי וחוקרי יס"מ מכס נמל אשדוד, העלתה כי בקצה המכולה הוסלקו 154 קרטונים המכילים כ-397 סיגריות אלקטרוניות עם מילוי בכל קרטון. הערכת שווי המסים בגין הסחורה המוברחת (מס קניה ומע"מ) מסתכמת בכ-5,593,760 שקלים.

בית משפט השלום בראשון לציון דחה את בקשתו של החשוד למתן צו איסור פרסום גורף על הפרשה ושמו ופרטיו, והסיר את צו איסור הפרסום הזמני שהוטל למשך 11 יום.

כב' השופט אבי וסטרמן פסק כי החשוד לא עמד "בתנאי הדורש הוכחת נזק חמור שייגרם לו, כפי שפורש בפסיקה" ולכן בית המשפט לא נדרש "לבחון את האיזון בין מניעת הנזק לבין העניין הציבורי שבפרסום".

(צילום: דוברות רשות המסים)
(צילום: דוברות רשות המסים)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר