תיעוד נרחב מהמקום

ח"כים בליכוד ביקרו בהתנחלות הבדואית; שעת מבחן

חברי כנסת מהליכוד הגיעו להיאחזות הלא-חוקית 'חאן אל אחמר' - בתקווה להפעיל לחץ על נתניהו לפנות אותה | תיעוד מהסיור במקום היום (חדשות בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |

למרות ההבטחות הרבות לפני הבחירות, על פי המסתמן 'חאן אל אחמר' - המאחז הפלסטיני הנמצא בכביש 1 - בדרך לים המלח - שכבר נהפך לסמל בעולם במאבק הפלסטיני, לא יפונה. חברי כנסת של מפלגת הליכוד ערכו היום (שני) סיור במקום.

בשבוע הבא המדינה אמורה לתת תשובה לבג"ץ בנוגע לפינוי המאחז הלא-חוקי וזאת לאחר שהמדינה ביקשה בעבר שמונה פעמים דחייה לתשובתה בנושא.

כפי שידוע, ראש הממשלה נתניהו סירב בעבר לפנות את ההיאחזות הלא-חוקית, וככל הנראה ימשיך במדיניות הזו גם בחודשים הקרובים.

מי שהגיע היום לסיור זה חברי הכנסת הוותיקים של הליכוד שלא קיבלו תפקיד שר - יולי אדלשטיין ודני דנון שהגיעו יחד עם תנועת רגבים ופורום עוטף ירושלים ונתקלו במחאה מקומית של מספר פלסטינים ופעילי שמאל והניפו דגלי פלסטין.

מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים אמר: "מדינת ישראל חייבת להבין שמדובר פה בארוע עצום, הרבה מעבר למאחז חאן אל אחמר. מיפוי הבניה הבלתי חוקית בשטחי C שאנו עורכים מדי שנה מוכיח כי הרשות הפלסטינית בעשור האחרון מקימה בפועל מדינה בלב הארץ והממשלה פשוט עוצמת עיניים. הממשלה החדשה חייבת להוכיח לציבור הרחב שבחר בה שהיא ממשלת ימין לאומית אמיתית ולהציב את המערכה על שטחי C על ראש סדר יומה כאשר במקרה חאן אל אחמר, השאלה היא כבר לא - האם יפונה המאחז, אלא מתי ואיך."

ח"כ יולי אדלשטיין: "רק בשנה שעברה נבנו יותר מ 5000 מבנים בלתי חוקיים של פלסטינים בשטח C, הסיבה לכך נמצאת בין היתר כאן בחאן אל אחמר. ההימנעות מפינוי העבירה מסר לפלסטינים שאפשר להשתלט ולהשתולל ולבנות בשטח ועוד כמה שנים תבוא מדינה אירופאית ותבנה להם סבת ספר או דן ילדים ואז כבר לא יפנו אותם."

ח"כ דני דנון: "הגעתי היום כדי לחזק את הממשלה שלנו לקראת התשובה לבג"צ בנושא פינוי המקום. ישראל היא מדינת חוק, אסור להשלים עם מציאות של אכיפה בררנית. חייבים לפנות את חאן אל אחמר באופן מיידי. יש לי היכרות רבה עם הקהילה הבינלאומית. גם ידידנו בעולם יבינו שאין מקום לאכיפה בררנית נגד יהודים ביו"ש."

בועז עידו יו"ר פורום עוטף ירושלים, אשר מייצג את תושבי האזור: "הגיע הזמן לבצע את החלטת בית המשפט ואת התוכניות של מדינת ישראל ולהעביר את תושבי החאן למקום שהוכן להם בפתרון אבו דיס. אנחנו פה על כביש מספר 1, המוביל לבירה ירושלים, יש כאן התיישבות בלתי חוקית בעידוד ובמימון של הרשות הפלסטינית והאיחוד האירופי, זה לא יכול להיות. הסיפור פשוט - להעביר את ה-15 בתי אב מכאן למגרשים שהוכנו להם ליד אבו דיס. אני מקווה שהפעם הממשלה אכן תעשה זאת, אין להם ברירה, הגיע הזמן."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר