בעקבות רעידת האדמה

דיוני חירום במשרדי הממשלה; "גופי החירום לא ערוכים"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קיים דיון היערכות המשרד לרעידות אדמה בישראל ואמר כי גופי החירום עדיין לא ערוכים; אמש קיים שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף דיון לבדיקת היערכות המשרד לרעידת אדמה (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הדיון במשרד לביטחון לאומי, הערב (צילום: דוברות)

בעקבות רעידות האדמה שפקדו את טורקיה וסוריה וכחלק מהערכות המדינה לרעידת אדמה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קיים היום (שלישי) דיון בנושא מוכנות המשרד לביטחון לאומי לרעידות אדמה, בהשתתפות מפכ"ל המשטרה, נציב כבאות והצלה, ונציגי פיקוד העורף, רח"ל, מד"א, משרד הפנים והמל"ל.

בדיון הוצגה לשר היערכות משרדי הממשלה וגופי החירום וההצלה לתגובה ראשונית בעקבות רעידת אדמה, ובין היתר הוצגו תרחישי הייחוס, תפיסת ההפעלה, מוכנות הרשויות המקומיות והמענה הרפואי בעת הצורך.

"הדיון שקיימנו הערב מעלה שגופי החירום והביטחון של מדינת ישראל אמנם התקדמו משמעותית אך עדיין לא ערוכים בצורה מספקת לתרחיש של רעידת אדמה", אמר השר בן גביר. "יש חוסר משמעותי במשאבים וביכולות של משרדי הממשלה ויחידות החירום והחילוץ של מדינת ישראל לטיפול באירועי חירום מן הסוג הזה".

בן גביר הוסיף ואמר: "אקיים דיון דחוף בעניין יחד עם שרי הממשלה האמונים על התחומים הללו ועל גופי החירום של מדינת ישראל, כדי להערך בצורה מטיבית לאירועים הללו".

הדיון במשרד השיכון (צילום: משרד הבינוי והשיכון)

כאמור, אמש קיים שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף ומנכ"ל משרדו דיון בו הוצגו תחומי האחריות של המשרד והיערכותו לרעידות אדמה. בדיון השתתפו מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית אלעזר במברגר, מנכ"ל עמידר אלי בן מאיר מנכ"ל עמיגור ארז שני וכן גורמי המקצוע במשרד.

במהלך הדיון הוצגה לשר כלל הפעילות בנושא היערכות לרעידות אדמה, החל משלב המניעה ועד להתערבות המשרד בשלבי הסיוע המשניים לאחר האירוע. בנוסף, הוצגו תכניות מנע שמקדמת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית באמצעות פרויקטים של התחדשות עירונית ברחבי הארץ. כמו כן, הוצגה לשר טיוטה לנוהל סיוע בדיור חלופי במצבי חירום, שמטרתו לאפשר סיוע מהיר במקרי חירום.

השר הנחה את גורמי המקצוע לקדם את הערכות המשרד בתחומי אחריותו לרעידות אדמה בכל ההיבטים כאירוע שיתכן ויקרה בטווח הזמן המיידי, לקדם חקיקה ככול שתתבקש, מכרזים ובחינת כל הפתרונות והחלופות האפשריים.

מנכ"ל המשרד הציג מגוון פעולות שעומדות על הפרק כחלק משגרת הערכות מנע ביניהן: חיזוק מבנים שבבעלות המשרד; קידום פרויקטים של התחדשות עירונית באמצעות איגום משאבים של כלל הגורמים; היערכות להקמת אתרי חירום שיספקו מענה בשעת צורך; טיוב נתוני אתרים להערכות אחרי האירוע; הכשרות צוותי הנדסה למיון מבנים; ביצוע עבודת מטה לבחינת חקיקה להפחתת הרוב הנדרש לקידום פרויקטי התחדשות עירונית באזורים עם רגישות ססמית גבוהה (שבר סורי אפריקאי).

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף אמר כי "המשרד מסייע כיום במגוון אפיקים למאות אלפי משפחות, ופועל כל העת לחיזוק מבנים ולקידום התחדשות עירונית ברחבי הארץ. מעבר לפעולות המנע, הנחיתי את הצוותים המקצועיים להמשיך לפעול בכלל המישורים להיערכות מיטבית ככל האפשר למצב בו תפקוד אותנו רעידת אדמה חלילה".

מנכ"ל המשרד יהודה מורגנשטרן אמר כי "עם כניסתי לתפקיד הוצגה לי אחריות המשרד ועבודת מטה בנושא היערכות לרעידת אדמה. בעקבותיה הנחיתי את גורמי המקצוע לבצע אינטגרציה בין משאבים, כגון: פרויקטים של התחדשות עירונית, חיזוק מבנים ומיגון אסטרטגי. כחלק מהפעולות אנו בוחנים קידום שינויי חקיקה. כמו כן, אנו עומלים כעת על דיוק הדרישות התקציביות, בכדי שנוכל לפעול בצורה מיטבית ומהירה בנושא חשוב זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר