"איומים בוטים"

כתב בטוויטר שצריך לתלות את מנדלבליט והורשע באיומים

השופט עלאא מסארווה מבית משפט השלום בתל אביב הרשיע היום את כפיר מאמו בנרי באיומים על היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט (חדשות בארץ)

אביחי מנדלבליט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כפיר מאמו בנרי, הורשע היום (שלישי), בבית משפט השלום בתל אביב על ידי השופט עלאא מסארווה, באיומים על היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט. התיק נפתח בעקבות ציוץ בטוויטר, בו כתב, כי יש לתלות את מנדלבליט בשל ההליך נגד נתניהו, כך על פי הדיווח ב'ישראל היום'.

"הנאשם דחה בזמן אמת את הושטת הסולם המטפורי", כתב השופט מסארווה ופסק כי "מדובר באיומים בוטים, קשים, מפורשים וברורים. אין צורך להכביר במילים על תחושתו של אדם, כל אדם, כשהוא מתבשר שאחרים עומדים לתלות אותו בעודו חי. בין אם הוא נבחר ציבור, בין אם הוא עובד ציבור, ובין אם הוא אדם פרטי לחלוטין. מדובר בדברים מחרידים. המתלונן, היועץ המשפטי לממשלה אינו אך בעל תפקיד רם, הוא אדם. והאדם הרגיל הקרוא על כוונה לתלותו מתמלא פחד, חרדה, חשש, אם לא למעלה מכך. הטקסט הוא טקסט מאיים ואף מבהיל ודי בכך כדי להרשיע הנאשם בעבירת איומים".

לטענת בנרי באמצעות עו"ד משה סרוגוביץ' מהסנגוריה הציבורית כי האיום לא הופנה אל מנדלבליט, כתב השופט "מרכיב בולט בפרסום בפלטפורמה מסוג זה הוא אובדן השליטה על זהות מקבלי ההודעה. פרסום מגלם בתוכו החלטה להפיץ את ההודעה תוך איבוד שליטה מדעת על רדיוס מעגל מקבליה". כל דכפין ייתי ויקרא, כל דצריך ייתי וישתף. לא באופן מפתיע, ההודעה הגיעה בסופו של דבר אל המתלונן".

השופט קבע בפסק דינו, כי "פרסום דברים בעלי תוכן מאיים ברשתות החברתיות שנוגע לאיש ציבור גם כאשר איש הציבור עצמו אינו מודע כלל לאיום שהושמע כלפיו, יכול לגבש עבירת איומים". והוסיף: "כמאמר הפתגם הערבי העממי: 'אני מדברת אלייך שכנתי, כדי שחמותי תשמע ותפנים'".

בנוגע לטענה כי קריאתו של הנאשם היא בסה"כ להעמדה לדין בעבירה המצויה בחוק קבע השופט, "המרחק בין המעשים המיוחסים למנדלבליט לבין עבירת הבגידה שדינה תלייה הוא כה גדול עד שטענת הנאשם היא מופרכת, לא פחות. שימוש מכוון ואף מניפולטיבי במידע משפטי לא רלוונטי שנועד לספק אצטלה פסאודו חוקית למעשה" עוד הוסיף כי הנאשם השתמש בלשון "אנחנו נתלה" "מעשה הנשלט בידי קבוצה להבדיל מהבעת משאלה גרידא לסוף מר שממתין למתלונן, שייעשה בידי שמים או בידי אנשי שלטון החוק".

בנוגע לטענה כי מנדבליט העביר את התלונה בווצאפ ישירות אל ראש אח"מ קבע השופט, "לא מצאתי לנוכח בכירות מעמדו של המתלונן, דופי בכך שהדיווח יועבר ישירות לגורם בכיר מאוד במשטרה. לא מצאתי שהטיפול בתלונה היה חריג, וודאי בשים לייחוד התיק כאיומים בפגיעה בחיי היועץ המשפטי לממשלה, סמל שלטון החוק במדינה".

השופט ביקר גם את הפרקליטות על איזכור עמדתו הפוליטית של הנאשם ואמר: "פעולה פסולה של קטלוג הנאשם פוליטית ללא כל הצדקה חקירתית. מעורר אי נחת של ממש". עם זאת קובע "מדובר בפגם שהוא בבחינת כשל נקודתי בשלב איסוף החומרים שספק אם הייתה לו השפעה ממשית על המשך החקירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר