הפיגוע בחווארה

בתום חילופי אש: חוסל המחבל שרצח את האחים יניב; המחבל תכנן פיגוע נוסף לפני שחוסל

על פי דיווחים פלסטיניים, שישה מחבלים חוסלו במהלך המבצע של כוחות הביטחון בג'נין, בהם עבד אל פתח חרושה, מי שרצח את האחים יניב הי"ד באיזור חווארה | משפחת יניב: "אבן נגולה כששמענו שהמחבל חוסל ולא נעצר" (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

הפיגוע בחווארה: כוחות הביטחון חיסלו את עבד אל פתח חרושה, המחבל שרצח באיזור חווארה את האחים יניב שנרצחו לפני כתשעה ימים.

הוריהם של הלל ויגל יניב היגבו למידע על חיסול המחבל ואמרו: "אבן נגולה מליבנו כששמענו שהמחבל חוסל ולא נעצר".

על פי המידע שפורסם, המחבל ריצה עונש מאסר והשתחרר מהכלא לפני כחודשיים. במהלך הפעילות נעצרו גם ילדיו של המחבל בחשד שניסו לסייע לו לברוח.

אחרי שלוש שעות של פעילות, כוחות הביטחון סיימו את הפעילות שלהם באיזור ג'נין.

לצד זאת, בני לוחמים נפצעו באורח קל ובינוני ופונו בלית החולים. החליט להסתער על המחבל הפכה לדחופה במיוחד, זאת בעקבות מידע מודיעיני על כוונה של המחבל לבצע פיגוע נוסף.

מאוחר יותר פגשו מפקד משמר הגבול והמפכ"ל את לוחם הימ"מ שנפצע. מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן בביקורו אצל רס״ר א׳: "פעלתם במקצועיות באומץ ונחישות בקרב ירי מטווח קצר למול המחבלים והצלחתם לנטרל אותם. משיחה עם מפקד היחידה הבנתי שלמרות הפציעה המשכת להלחם בשטח עד לסיום הקרב הראשוני ורק אז פונית לטיפול. שמח מאוד לראות אותך רגוע מחייך ונחוש לחזור ליחידה בהקדם, פעלת בגבורה. שרות הביטחון הכללי במידע מדוייק הביא לסיכול מחבל נפשע. מפקדי צה״ל והלוחמים לצד לוחמי הימ״מ וכלל יחידות משמר הגבול , ימשיכו לפעול בחצר ביתם של המחבלים לסיכול נטרול ופגיעה בכל מקום ובכל זמן, חג פורים שמח .."

במג"ב ובשב"כ אומרים כי "מאז הפיגוע, בוצע ריכוז מאמץ מודיעיני של שב"כ, אשר הצביע על מקום המצאו של המפגע במחנה הפליטים ג׳נין שבגזרת החטיבה המרחבית מנשה.

בשעות הצהריים, פשטו לוחמי היחידה הלאומית ללוחמה בטרור של משמר הגבול(ימ"מ), לוחמי השב"כ וכוחות צה"ל על מבנה חשוד בו שהה המפגע."

במהלך הפעילות, נפתחה אש לעבר לוחמי הימ"מ אשר השיבו בירי ממנה נהרג המבוקש. לוחמי הימ"מ, ירו טילי כתף והפעילו אמצעים נוספים לעבר המבנה בו התבצר המבוקש. זוהו פגיעות בחמושים נוספים במרחב לרבות חמושים שירו לעבר הלוחמים מתוך אמבולנס והשתמשו בו כמחסה. במקביל הכוחות טיפלו בהפרות סדר שהתפתחו במרחב."

עוד נכתב כי "במהלך הלחימה, 2 לוחמי ימ"מ נפצעו באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי עידכון נמסר למשפחותיהם. המבוקש אשר נהרג, הוא עא פתאח חרושה, בן 48, תושב מחנה הפליטים עסכר סמוך לשכם, פעיל חמאס צבאי. במקביל, כוחות צה"ל ושב"ע עצרו במחנה הפליטים עסכר שבחטיבה המרחבית שומרון את בניו של עא פתאח, חאלד ומחמד חרושה, אשר חשודים כמי שמעורבים יחד איתו בתכנון וביצוע הפיגוע. השניים הועברו לחקירה בשב״כ."

"כוחות הביטחון, ימשיכו לפעול בנחישות, נגד מעורבים בפעילות טרור כנגד יעדים ישראלים ובשמירה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר