'קול קורא' ביוזמת 'מאוחדת' על חובת בדיקות למניעת מחלות קשות

עשרות רבנים, מו"צים, ופוסקי הלכה חתמו על 'קול קורא' ביוזמת 'מאוחדת' על חובת בדיקות 'ונשמרתם' למניעת מחלות קשות (בריאות)

תחת הכותרת "ונשמרתם לנפשותיכם", קוראים גדולי הרבנים כאשר בראשם ניצבים חבר מועצת גדולי התורה, הגאון רבי דוד כהן, ראש ישיבת חברון (צילום: יח"צ)

בקריאת הקודש שעליה חתומים עשרות רבנים ופוסקי הוראה ובראשם הגר"ד כהן חבר מועצגה"ת והגר"ד יוסף חבר מועצת חכמי התורה, מדגישים הרבנים את חשיבות הבדיקות התקופתיות החיוניות ביותר לנשים כהשתדלות חיונית למניעת המחלה הקשה רח"ל • עמוס מאור, סמנכ"ל הלקוחות ב'מאוחדת': "אנו ממשיכים בהובלת מהפכת הבריאות במגזר החרדי וכקופה הגדולה והמובילה במגזר, חשנו חובה מיוחדת ליזום התעוררות מחודשת לבדיקות אלה על פי הוראותיהם הפרטניות של הרבנים"

כקופה הגדולה ביותר והמובילה במגזר החרדי שנוטלת באורח קבע את הראשוניות והחלוציות בכל יוזמה רפואית נחוצה, ומתוך שימת לב למניעת אסונות ומקרים טראגיים לא עלינו על ידי מניעה וגילוי מוקדם של מחלות קשות - יוצאת 'מאוחדת' במהלך חיוני מאין כמותו לבריאותן של נשות ישראל: בימים אלה, עשרות רבות של דיינים ורבנים, מו"צים, ופוסקי הלכה מובהקים, חותמים על קריאה מיוחדת על חובת קיומן של בדיקות תקופתיות למניעת המחלה הקשה רח"ל בקרב נשים בסביבות גיל הארבעים וחמש ואילך וכן על בדיקה נוספת מגיל 25 ואילך.

תחת הכותרת "ונשמרתם לנפשותיכם", קוראים גדולי הרבנים כאשר בראשם ניצבים חבר מועצת גדולי התורה, הגאון רבי דוד כהן, ראש ישיבת חברון, וחבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי דוד יוסף, ראש כולל 'יחוה דעת', ומציינים את דברי גדולי פוסקי הדור מרנן ורבנן, הגר"ש אלישיב זצ"ל, הגר"ש וואזנר זצ"ל, הגר"ע יוסף זצ"ל, הגראי״ל שטיינמן זצ"ל, הגר"נ קרליץ זצ"ל והגר"ש בעדני זצ"ל שהביעו את דעתם לעניין הבדיקות התקופתיות לנשים, "שיש לשמוע להדרכת המומחים בנושא זה להיבדק מגיל ארבעים וחמש ומעלה ובכך ניתן למנוע מחלות קשות רחמנא ליצלן".

עוד ציינו הרבנים הגאונים, כי "לאחר שנים שהוכח ונתברר ביותר חשיבות ונחיצות בדיקה זו למניעת המחלה, באנו בזה לחזק את דברי מרנן ורבנן ודעתם דעת תורה שכל אשה מגיל ארבעים וחמש ומעלה תיבדק בכל שנתיים... ובמקרים מסוימים אם נצרך ע"פ דעת הרופא בדיקות נוספות או אף בטרם גיל ארבעים וחמש - הכל ע"פ הנחיות המומחים והרי זה בגדר חובת השתדלות לשמירת הבריאות".

בקריאתם הביעו הרבנים דברי שבח לפועלה של 'מאוחדת' אשר עשתה כל מאמץ ועמדה בכל דרישות ההלכה המוקפדות הנחוצות לקיומן של הבדיקות: "והנה בקופת חולים מאוחדת פעלו להנגיש את השירות לציבור באופן מיוחד ואף להתאימו על פי כל כללי ההלכה וגדרי הצניעות".

את מכתבם חותמים הרבנים הגאונים שליט"א בתחינה שלא יישמעו עוד בבתי ישראל מקרים של אסון ושבר, "ואנו תפילה שיקויים בנו מקרא שכתוב כל המחלה אשר במצרים לא אשים עליך כי אני ד' רופאך".

בבתי הרבנים, ביקרו בימים האחרונים צמרת ההנהלה הבכירה של 'מאוחדת' ובתוכם, הרב דודי שוורץ יועץ המנכ"ל, הרב משה ברים מנהל המגזר החרדי והרב יהודה לוי מנהל שיווק ומגזר חרדי במחוז ירושלים יחד עם רופאים המומחים בתחום הבדיקות לנשים שהצטרפו לביקורים במעונם של הרבנים ושמעו מפיהם הדרכות חשובות על כללים הלכתיים ש'מאוחדת' מבצעת מלכתחילה הן בימי שגרה וקל וחומר במהלך בדיקות אלה, כאשר כאמור, בימים אלה מצרפים רבנים רבים את חתימתם לקריאתם של מרנן ורבנן מהדורות הקודמים זיע"א ויבלחט"א.

שימת הלב למניעת המחלות חשובה מאין כמותה דווקא בתקופה זו, בצל המצב הביטחוני המתוח, כאשר נשים רבות דוחות את הבדיקות והמעקבים השגרתיים החשובים כל כך לשמירה על בריאותן התקינה, ועל כן דווקא בתקופה זה מעוררים הרבנים את ציבור הנשים לבצע בדיקות שבמקרים רבים התגלו כמצילות חיים.

"זהו מהלך שכמותו טרם התבצע עד כה בציבור החרדי", מציין עמוס מאור, סמנכ"ל הלקוחות ב'מאוחדת'. הוא ציין עוד כי "אנו במאוחדת, ממשיכים לשים את הציבור החרדי בראש מעייננו ובתוך כך, מעצימים את הובלת מהפכת הבריאות במגזר החרדי. כקופה המובילה והגדולה ביותר במגזר, חשנו חובה מיוחדת ליזום התעוררות מחודשת לנחיצותן של בדיקות אלה, ובביצוע כלל הבדיקות במרפאות הקופה באופן התואם את כללי ההלכה והצניעות, לפי קריאת הרבנים ועל פי הוראותיהם הפרטניות - כמנהגנו לאורך מעגל השנה".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר