יום העצמאות בתל-אביב: ברבי רב

אלפים מכל קצווי הארץ ישתתפו השנה ב"יום שכולו תורה" אשר יתקיים ביום העצמאות בתל-אביב, בתלמוד תורה "תפארת רפאל" בנשיאות מרן הגר"ע יוסף שליט"א - אשר הגה את הרעיון עוד בהיותו מכהן כרבה הראשי לתל-אביב. ישתתפו: הרב שמחה קוק, הרב אריה דרעי, הרב זמיר כהן (בארץ)

ניצן ארליך | כיכר השבת |

אלפים מכל קצווי הארץ ישתתפו השנה ב"יום שכולו תורה" אשר יתקיים ביום העצמאות בתל-אביב, בתלמוד תורה "תפארת רפאל" בנשיאות מרן הגר"ע יוסף שליט"א - אשר הגה את הרעיון עוד בהיותו מכהן כרבה הראשי לתל-אביב. בזמנו, ביקש מתלמידו הרב שלמה זביחי להפוך את יום העצמאות ליום של תורה. המיזם של הגר"ע יוסף הצליח מעל המשוער והשנה נערכים ביום זה למעלה מ-6000 כנסים כאלו.

הכנס המרכזי יתקיים השנה במוסדות "תפארת רפאל" בתל-אביב. ליום זה הוזמנו רבנים וראשי ישיבות מכל קצווי הארץ אשר ימסרו דרשות ושיעורים תורניים בנושאים שונים ובענייני דיומא.

תחילת היום יחל בקריאת תהלים לשלום עם ישראל, וחלוקת מאות ספרי קיצוש"ע "ילקוט יוסף" לתלמידי "תפארת רפאל" ותלמידות "עטרת שרה". לאחר-מכן יפתחו מיד בשיעור הלכתי ע"י הרב זביחי רב קהילת "תפארת רפאל", ואחריו ישאו דברים למעלה מעשרים ושלושה רבני ערים וראשי-ישיבות וגדולי המרצים המחזירים בתשובה.

הנהלת "תפארת רפאל" אירגנה למשתתפים כיבוד עשיר ושתיה. הרב דניאל זביחי יו"ר "תפארת רפאל" מסר כי בשנים קודמות גדשו את האולם הענק בתל-אביב מאות רבות של משתתפים ולקראת הערב והלילה מגיעים גם יהודים רבים הנחשבים לכאורה ´רחוקים´, זאת למרות שבאותו יום נערכים בתל-אביב מופעי בידור שונים. "השנה הכנו מקומות נוספים לקלוט את כל המשתתפים", סיבר.

השיא מגיע לקראת שעת חצות לילה המאוחרת כשמאות המשתתפים נעמדים לקבלת "עול מלכות שמים" שיערוך הרה"ג אריה שכטר שליט"א בפתיחת היכל הקודש ובתקיעות שופר ובקול עצום ורם המתפשט למרחקים ומעורר את לבבות השומעים, כמו שמודיע על סיום של עוד יום התעלות רוחנית.

יש לציין שאירוע בסדר גודל כזה עלותו גבוה מאוד, ובכל זאת הכניסה אינה כרוכה בשום תשלום אלא חינם. לפרטים נוספים בטלפון 1-800-260-260.

הגרש הכהן קוק מברך את קהל המשתתפים
הראשל"צ הרב בקשי דורון ביום שכולו תורה
מרן הרב עובדיה יוסף מברך בחמימות את תלמידו הרב שלמה זביחי על יוזמתו ביום שכולו תורה בתל אביב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר