הועבר לקריאה ראשונה: זיכוי כספי יכובד תוך שנתיים

צרכנים רבים הבוחרים לקבל זיכוי על החזרת מוצרים, לא תמיד מספיקים לממש אותו. הצעת חוק חדשה רוצה להרחיב את תקופת ההחזרה לשנתיים. יו"ר הועדה ח"כ כרמל שאמה-הכהן, מהליכוד אמר כי "מדובר בהצעת חוק צרכנית, שנועדה לתת מענה לאלפי צרכנים שלא מממשים את הזיכוי משום שפג תוקפו או שהכיתוב נמחק"

שושי הלר | כיכר השבת |
(פלאש 90)

ועדת הכלכלה אישרה בסוף השבוע העלאתה להצבעה בקריאה ראשונה את הצעת החוק שהגישה ח"כ רונית תירוש כי זיכוי כספי לצרכן יהיה בתוקף למשך שנתיים.

צרכנים רבים הבוחרים לקבל זיכוי על החזרת מוצרים, לא תמיד מספיקים לממש אותו, ולעתים מגלים שהכיתוב נמחק ממנו. הצעתה של ח"כ תירוש מבקשת להבטיח שהזיכוי שינתן ללקוח יהיה בסכום העסקה, יינתן למימוש במשך תקופה של שנתיים ויודפס באופן שיימנע מחיקה. בנוסף קבעה הוועדה כי במידה שהלקוח ירכוש מוצר שמחירו נמוך מהזיכוי הוא יהיה זכאי לקבל את העודף בכסף מזומן, בתנאי שלא יעלה על 5% משווי הזיכוי או 100 שקל, הנמוך מביניהם.

יו"ר הועדה ח"כ כרמל שאמה-הכהן, מהליכוד אמר כי "מדובר בהצעת חוק צרכנית, שנועדה לתת מענה לאלפי צרכנים שלא מממשים את הזיכוי משום שפג תוקפו או שהכיתוב נמחק".

אמנם כיום נכנס לתוקף תקנות לביטול עיסקה המחייבות לתת החזר כספי על מוצרים, למרות זאת ח"כ תירוש המשיכה לעבוד על הצעת החוק שהגישה בטרם הן התקבלו, משום שלדבריה, ההצעה משלימה את תקנות ההחזר הכספי. "העיקרון הוא לשמור על ערכו של הכסף שהשקיע הצרכן", אמרה ח"כ תירוש.

עו"ד חנה טירי, נציגת משרד התמ"ת, אמרה כי הממשלה תומכת בחוק, אך חשוב להבהיר כי בעלי העסקים לא יוכלו להציע זיכוי במידה שהם מחויבים לתת החזר כספי.

עו"ד שוש רבינוביץ' מאיגוד לשכות המסחר, אמרה "העוסקים יעדיפו לא לתת זיכוי אם הם לא חייבים וינהגו רק לפי תקנות ביטול עסקה, והשאלה אם זה טוב לצרכנים". ח"כ תירוש השיבה כי מי שנותן זיכוי עושה זאת על מנת לזכות באמון הצרכנים, ולמרות המגבלות החשש שהעוסקים יוותרו על מתן הזיכוי עשוי להיות מופרך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר