נתניהו ואטיאס קוצרים פירות

נתוני הלמ"ס: גידול של 15% בשיעור התחלות הבניה בארץ

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה חל גידול של 15% בשיעור התחלות הבניה במחצית הראשונה של שנת 2011 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. "המגמת משקפת את הפעילות המאומצת והמוצלחת של הממשלה בראשותי", אמר נתניהו והתקשה לפרגן לשר השיכון אריאל אטיאס (חדשות, כלכלה)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
נתניהו עם אטיאס (פלאש 90)

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה חל גידול של 15% בשיעור התחלות הבניה במחצית הראשונה של שנת 2011 לעומת התקופה המקבילה אשתקד ועלייה משמעותית של 55% במחוז הדרום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנתונים המרשימים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. נתניהו ציין כי "מגמת הגידול בהתחלות הבניה משקפת את הפעילות המאומצת והמוצלחת של הממשלה בראשותי כבר מתחילת כהונתה. הצעדים שכבר נקטנו בשוק הנדל"ן, בתוספת חוק הוד"לים והרפורמה במינהל מקרקעי ישראל שאושרו לאחרונה, תורמים ויתרמו עוד רבות להגדלת היצע הדירות למגורים וכתוצאה מכך לירידה במחירי הדיור בכל הארץ".

"נתונים מעודדים"

במשרד הבינוי והשיכון מברכים על שינוי המגמה בשוק הדירות ועל המשכו של קצב התחלות בנייה גבוה כפי שעולה מהנתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

"הודעת הלמ"ס תומכת בנתונים על שוק הנדל"ן הישראלי ומעבר שלו להתנהלות סבירה יותר", הגיבו במשרד. "הגידול הניכר בהתחלות הבנייה והשמירה על קצב גבוה של התחלות בנייה שאף עולה על הביקוש השנתי לדירות - הם המדד החשוב להקלת מצוקת הדיור והוזלת הדירות. להתחלות הבנייה תרומה חשובה למגמה המסתמנת בחודשים האחרונים של עצירת עליות המחירים, הקטנת היקף העסקאות והתחלה של ירידה במחירים.

"הנתונים שפרסמה הלמ"ס הינם חיוביים ביותר ומעודדים ומלמדים כי המאמצים הכבירים שאנו משקיעים לקדם ולשחרר קרקעות למגורים, נושאים פרי. שיווקי המקרקעין הם הכלי המרכזי להוזלת מחירי הדירות".

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס מסר בעקבות הודעת הלמ"ס: "השיווקים האגרסיביים נקבעו כמדיניות המרכזית שלי במשרד הבינוי והשיכון ובמינהל מקרקעי ישראל. השיווקים של השנתיים האחרונות נותנים את אותותיהם בענף הנדל"ן. יש קשר הדוק בין ערים שבהן נרשמה עלייה מובהקת של למעלה מפי שניים בהתחלות הבנייה לעומת התקופה המקבילה אשתקד לבין המקומות בהם התקיימו שיווקים גדולים של משרד הבינוי והשיכון והמינהל.

"הצבתי מטרה להמשיך ולהגדיל את היצע הקרקעות למגורים ברחבי הארץ, בשילוב צעדים נוספים ובראשם שינוי המדיניות של מכירת קרקע לכל המרבה במחיר ויצירת פתרונות חדשניים של קרקעות מוזלות לדיור להשכרה, הנחה של 50% במחיר הקרקע במכרזי מחיר למשתכן באזורי הביקוש, מעונות לסטודנטים ומענקים בגובה 100 אלף ₪ לרוכשי דירה ראשונה בפריפריה.הגדלת היצע הדירות זהו הפתרון המרכזי שעומד לרשות המשרד והמינהל לאורך זמן ושמוביל להוזלת מחירי הדירות. הגדלת ההיצע לה הבאנו תרחיב עוד יותר את התחלות הבנייה בתקופה הקרובה".

מצמצמים פער

יצוין כי משנת 2001, לאחר פריצת האינתיפאדה השנייה ועד היום, עמד ממוצע התחלות הבנייה של פחות מ-32 אלף דירות לשנה, מה שיצר מחסור מתמשך במלאי הדירות והיה בין הגורמים המרכזיים לעליית מחירי הדירות.

בעקבות השיווקים, בשנה האחרונה, לראשונה מזה עשור, עלה מספר התחלות הבנייה על כמות הביקושים השוטפים לדירות חדשות, העומדת על כ-40 אלף דירות לשנה. קצב התחלות הבנייה כיום (כ-44-45 אלף יח"ד בשנה) אף גדול מהביקוש השנתי הנדרש, ומתחיל להחזיר גם פיגורים מהעבר.

בנוסף, לפי נתוני הלמ"ס, בסוף הרבע השני של 2011 היו כ-75.9 אלף דירות בבנייה פעילה בשלבים שונים, המספר הגבוה ביותר של דירות בבנייה פעילה מאז סוף ספטמבר 2001, ו-14% יותר מאשר מספר הדירות בבנייה פעילה בסוף יוני 2010.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר