תם המאבק?

אחרי שהוצת בית-כנסת ברמות: פשרה בין החילונים לחרדים

לאחר אין ספור עימותים סביב המנהל קהילתי בשכונת רמות בירושלים, ובשיאו של מאבק על השליטה במתנ"ס השכונתי, נערכים מגעים קדחתניים לפשרה בנושא ● המאבק הגיע לשיא עם הצתת בית-כנסת בלב השכונה ● עד עתה, נדחו כל נסיונות הפשרה אולם כעת מסתמן פתרון. כל הפרטים (חרדים)

יוסי פוקס | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

לאחר אין ספור עימותים סביב המנהל קהילתי בשכונת רמות בירושלים, ובשיאו של מאבק על השליטה במתנ"ס השכונתי, מתקרבים שני הצדדים לפשרה.

המאבק ניטש סביב השאלה מי יקבל את השליטה על המתנ"ס השכונתי. בקהילה החרדית רצו לקיים בחירות, אלא שראש העיר, ניר ברקת, ביקש למנות שני מנהלים - אחד חילוני ואחד חרדי.

החרדים הביעו התנגדות נחרצת.

באחרונה הציע ראש העיר לחרדים תקציב חד פעמי של מיליון שקלים בתמורה לפשרה בנושא, אולם יצחק פינדרוס, סגן ראש העיר, התנגד ואמר: "אותנו לא קונים בכסף".

המאבק עלה השבוע מדרגה כאשר בית הכנסת "חניכי הישיבות" בשכונה הוצת, על רקע המריבה והמתח בין המגזרים בשכונה.

האם יגיע הקץ למאבק? לכיכר השבת נודע כי בקרוב ייחתם הסכם בין הצדדים ולפיו ימונו שני מנהלים ומעליהם ועדה מקצועית שתפקח על התקציבים. בין חברי הועדה, יהיו גם כמה חרדים. בנוסף, החרדים יהיו רשאים להשתמש בכל המתקנים של המנהל החילוני.

נושא הפשרה היה אמור לעלות במהלך ישיבת המועצה הערב (חמישי) אולם הוא נדחה, בסופו של דבר, לשבוע הבא.

סגן ראש העיר יצחק פינדרוס אמר לכיכר השבת: "אנחנו מוכנים לפשרות למען השלום, אבל לא נוכל להתפשר על איכות השרות לציבור החרדי. ישבנו עם ראש העיר והצענו פשרה, אבל כל זה בתנאי שזכויות הרוב בשכונה דהיינו הציבור החרדי - לא יפגע".

לפניות לכתב: fux@kikar.net

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר