נחתם צו לקביעת מספר חברי מועצה ברשויות המקומיות לפי מפתח אחיד

שר הפנים אלי ישי קבע כי מספר חברי המועצה העומדים להיבחר בעיריות ובמועצות מקומיות יתקיים על פי מפתח אחיד של מספר התושבים ברשות. לדוגמא, מספר חברי המועצה המרבי ברשות שמונה מעל 300,001 תושבים יהיה 31 חברים וברשות המונה עד 50,000 תושבים מספר חברי המועצה המירבי יעמוד על 15 חברי המועצה (בארץ)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
שר הפנים אלי ישי (פלאש 90)

שר הפנים אלי ישי קבע כי מספר חברי המועצה העומדים להיבחר בעיריות ובמועצות מקומיות יתקיים על פי מפתח אחיד של מספר התושבים ברשות. לדוגמא, מספר חברי המועצה המרבי ברשות שמונה מעל 300,001 תושבים יהיה 31 חברים וברשות המונה עד 50,000 תושבים מספר חברי המועצה המירבי יעמוד על 15 חברי המועצה.

הצו קובע בנוסף כי מספר חברי המועצה לא יועלה ביותר ממדרגה אחת לעומת מספרם כיום, גם אם לפי המפתח מתחייבת העלאה גדולה יותר, אלא אם כן החליט השר כי קיימות נסיבות מיוחדות המצדיקות זאת.

כזכור, שרי הפנים דאז, אברהם פורז ומאיר שטרית חתמו גם הם על צו המורה על צמצום חברי המועצה ברשויות המקומיות, מאחר שצווים אלו נחתמו תקופה קצרה לפני הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות, בג"צ קבע כי השינוי נעשה במהלך מערכת הבחירות ומשום כך נפל בו פגם.

חתימת הצו על ידי שר הפנים כיום , כשנתיים לפני מועד הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות שנועדו 22.10.2013, תבטיח כי "כללי המשחק" יהיו ידועים זמן רב לפני מערכת הבחירות.

הצו יכנס לתוקפו 30 יום לאחר פרסומו ברשומות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר