הלמ"ס: תאוצה בהתחלות הבנייה; אטיאס: "פעולה המשפיעה ביותר לטובת הזוגות הצעירים"

במשרד הבינוי והשיכון בירכו על המשך קצב התחלות בנייה הגבוה שמביא לשינוי המגמה החיובי בשוק הנדל"ן, כפי שעולה מהנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס). לפי הודעת הלמ"ס קצב התחלות הבנייה מוסיף להיות גדול מהביקוש השנתי במשק ומקזז את המחסור המתמשך בהיצע הדירות שהצטבר בעשור הקודם ואשר תרם לעליית המחירים

ניצן ארליך | כיכר השבת |
נתניהו עם אטיאס (פלאש 90)

במשרד הבינוי והשיכון בירכו על המשך קצב התחלות בנייה הגבוה שמביא לשינוי המגמה החיובי בשוק הנדל"ן, כפי שעולה מהנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס).

לפי הודעת הלמ"ס קצב התחלות הבנייה מוסיף להיות גדול מהביקוש השנתי במשק ומקזז את המחסור המתמשך בהיצע הדירות שהצטבר בעשור הקודם ואשר תרם לעליית המחירים. הנתונים מלמדים כי בסוף הרבעון השלישי של 2011 עומד מספר הדירות בבנייה פעילה על כ-78 אלף דירות, המספר הגבוה ביותר מזה עשור (ספטמבר 2001). ברבע השלישי של 2011, הוחל בבניית 10,690 דירות – הרבע הרביעיברציפות בו הוחל בבנייתן של מעל ל-10,000 דירות ברבעון.

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס אמר בתגובה לנתונים כי "הגידול בהתחלות הבנייה זו הפעולה המשפיעה ביותר על הוזלת מחירים לטובת הזוגות הצעירים. אני מברך על כך שהמאמצים הרבים והפעולות שנקטנו לטובת הגדלת היצע הקרקעות נותנים אותותיהם. אנו מחויבים להמשיך במדיניות זו למען הזוגות הצעירים בכדי להקל עליהם את נטל המשכנתאות הכבד מנשוא. הגדלת ההיצע מנצחת את הביקושים ומורידה את המחירים. הגידול בהתחלות הבנייה הוא הסיבה המרכזית לשינוי המגמה בשוק הנדל"ן".

לדברי אטיאס, השמירה על קצב התחלות בנייה גבוה הוא גורם משמעותי לצורך הקלת מצוקת הדיור והוזלת מחירים. "הקבלנים מפנימים את המצב החדש ונותנים הצעות מחיר נמוכות יותר במכרזי הקרקע. הנתונים שפורסמו היום מעודדים ומלמדים כי המאמצים הכבירים שאנו משקיעים לקדם ולשחרר קרקעות למגורים, נושאים פרי, אך אסור להניח לכך. שיווקי המקרקעין הם הכלי המרכזי להוזלת מחירי הדירות. בנוסף, אנו מקדמים פתרונות של דיור בהישג יד באמצעות החלטה שהעברתי במועצת מקרקעי ישראל לשינוי המדיניות של מכירת קרקע לכל המרבה במחיר ויצירת פתרונות חדשניים של קרקעות מוזלות לדיור להשכרה, הנחה של 50% במחיר הקרקע במכרזי מחיר למשתכן באזורי הביקוש, מעונות לסטודנטים ומענקים בגובה 100 אלף ₪ לרוכשי דירה ראשונה בפריפריה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר