למרות בקשת מלך ירדן: גשר המוגרבים נסגר

למרות שמלך ירדן עבדאללה ביקש מראש-הממשלה בנימין נתניהו שלא להרוס את גשר המוגרבים בירושלים מחשש למהומות בארצו - מהנדס עיריית ירושלים החליט שהגשר ייסגר עד להודעה החדשה. מהנדס העיר ירושלים, שלמה אשכול, הודיע לפני מספר ימים כי בכוונתו להוציא צו המורה על סגירה מיידית של מעלה המוגרבים ואיסור שימוש בו, בשל העובדה כי המבנה מהווה סכנה לציבור, דליק במיוחד ובסכנת התמוטטות

ניצן ארליך | כיכר השבת |
גשר המוגרבים (פלאש 90)

למרות שמלך ירדן עבדאללה ביקש מראש-הממשלה בנימין נתניהו שלא להרוס את גשר המוגרבים בירושלים מחשש למהומות בארצו - מהנדס עיריית ירושלים החליט שהגשר ייסגר עד להודעה החדשה.

בעקבות סגירת המעבר, רק מוסלמים יכולים להגיע להר הבית.

מהנדס העיר ירושלים, שלמה אשכול, הודיע לפני מספר ימים כי בכוונתו להוציא צו המורה על סגירה מיידית של מעלה המוגרבים ואיסור שימוש בו, בשל העובדה כי המבנה מהווה סכנה לציבור, דליק במיוחד ובסכנת התמוטטות.

במכתב שהעביר המהנדס לקרן למורשת הכותל, נכתב: ''מתוקף סמכותי לחוק העזר ועל יסוד חוות הדעת האמורות ולאחר בדיקת המבנה הריני קובע כי יש במבנה משום סכנה מיידית למחזיקים, לציבור ולנכסים הסמוכים הנובעת בין היתר מסכנת דליקה והתמוטטות. לפיכך בכוונתי ליתן צו לסגור מיד את המבנה ולא להרשות בו כל שימוש''. לקרן למורשת הכותל ניתנו 7 ימים להגיש את השגותיה על הוראתו של מהנדס העיר.

הוראה זו באה לאחר שלפני למעלה מחודש הכריז מהנדס העיר הכריז כי מעלה המוגרבים הזמני מהווה סכנה לציבור, זאת על פי חוות דעת של מפקד שירותי הכיבוי בירושלים ומהנדס מבנים מסוכנים בעירייה שקבעו כי מעלה המוגרבים הזמני (מעלה העץ) הינו מבנה מסוכן בשל היותו בנוי מחומרים דליקים, שלא על פי תקני הבניה ומצבו הפיזי הרעוע.

המעלה - לדברי המהנדס - עלול להפוך למלכודת אש ועשוי אף להתמוטט על רחבת הנשים בכותל. במצב זה מהווה הגשר הזמני סכנה למחזיקים, למשתמשים בגשר ולציבור המתפללים ברחבת הכותל המערבי.

לפני למעלה מחודש כבר פנה מהנדס העיר לקרן למורשת הכותל ודרש תוך 30 יום לפרק את המעלה הזמני ולבנותו מאלמנטים בלתי דליקים על פי התקנים המחייבים ועל פי הנחיות מהנדס מוסמך בהתאם לחוק, בכדי למנוע סיכון חיי אדם. הקרן ביקשה ארכה של שבוע ימים על מנת להסיר את הסכנה אולם הדבר לא נעשה.

מעיריית ירושלים נמסר כי "מצבו המסוכן של המעלה מטריד ביותר את עיריית ירושלים מזה תקופה ארוכה. במעלה משתמשים מידי יום מאות בני אדם, תיירים, מתפללים וכוחות הביטחון. מצבו הרעוע של המעלה והסיכון בהתלקחותו עלולים לגבות מחיר גבוה בחיי אדם, המעלה עלול לקרוס על רחבת הכותל ולפגוע במתפללות בעזרת נשים ושריפה שלו עשויה לגרום לנזק קשה לכותל המערבי ואף להתפשטות האש להר הבית".

עיריית ירושלים פעלה יחד עם הקרן למורשת הכותל ורשות העתיקות ונתנה בראשית 2011 היתר בניה להקמת מעלה קבוע, תקין ובטיחותי שיוצב בדיוק באותו מקום בו עמד – מאז ומתמיד – מעלה המוגרבים הישן שקרס בחורף 2004.

לאור העובדה כי הקרן למורשת הכותל לא פעלה לבניית המעלה הקבוע על פי היתר הבניה שניתן לה וגם לא פעלה לפירוק המעלה הזמני הרעוע והמסוכן, קבע מהנדס העיר כי המעלה מסוכן לציבור ולא ניתן יהיה לעלות עליו.

מהנדס העיר הדגיש בהודעתו כי הסגירה הינה מוחלטת למעט כוחות ביטחון מצומצמים שיורשו לעשות בגשר הרעוע שימוש מוגבל במקרים דחופים. ''...בשים לב לשיקולי ביטחון כאמור יוכל מפקד מחוז ירושלים במשטרת ישראל להתיר במקרים דחופים ומידיים של צורך בטחוני ממשי, לכוח ביטחון לעשות שימוש מוגבל במבנה, אם סבר שכורח השעה והצורך הביטחוני מחייבים שימוש מוגבל לכוחות הביטחון בלבד. מפקד המשטרה יפעיל סמכותו דלעיל, בשים לב לסכנה הבטיחותית הנשקפת מהמבנה ולאחר שהתייעץ עם מהנדס העיר''.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר