תוכנית החלוקה

השר אלי ישי ל'כיכר השבת': "מתנגד לחלוקת בית שמש"

שר הפנים אלי ישי מתנגד לתוכנית ראש הממשלה לפצל את בית שמש לשני רשויות - חרדים וחילונים. "כמו שבירושלים ואשדוד יכולים לגור באחדות, כך גם בבית שמש". לדברי ישי, "כמו שלא נפריד את לוד היהודית מהערבית, כך לא נפריד בבית שמש". ומה הפיתרון? "לטפל בקיצונים" (חרדים)

מנחם כהן | כיכר השבת |
ישי לצד אבוטבול (ישראל ברדוגו)

שר הפנים וסגן ראש-הממשלה אלי ישי מתנגד לתוכנית של ראש-הממשלה בנימין נתניהו לחלוקת העיר בית שמש לשני רשויות - חרדים וחילונים.

גורם המקורב לראש-הממשלה ציין כי האופציה הזו נבחנת על-ידי נתניהו בימים האחרונים, והוא שיתף אותה עם שרי הליכוד ושרי ש"ס.

בשיחה עם ''כיכר השבת' אומר השר ישי: "אני מתנגד לחלוקת בית שמש. כמו שבנתיבות, ירושלים, צפת, אשדוד ובמקומות נוספים ברחבי הארץ - חרדים וחילונים יכולים לגור באחדות, כך גם בבית שמש".

לדברי השר ישי, "כמו שלא נפריד את לוד היהודית מלוד הערבית, כך אין סיבה שנעשה בבית שמש".

ראש-הממשלה הציע לשר ישי את התוכנית לפני יומיים. "הבעתי בפניו את התנגדותי. לדעתי, לא הסבירו לו את המכלול של הפרשה. כשישמע את ההשלכות - אני בטוח שהוא יגנוז את הרעיון".

ומה הפיתרון? "צריך לטפל בקיצונים, אבל לא להכליל את כל החרדים", הוא אומר.

"תוכנית פוליטית"

בראיון ל'כיכר השבת' התייחס הבוקר ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול ליוזמת ראש-הממשלה: "הזאת הינה פוליטית ואינה חכמה. תמיד מדינת ישראל מחפשת למזג רשויות בשל התייעלות וחיסכון וכאן פתאום בגלל ההסתה מחפשים להפריד ולהגדיל הוצאות. במקום לאחד לבבות בוחר ראש-הממשלה בפתרון הקל של הפרדת רשויות".

לדברי אבוטבול, "זה לא יפתור את הבעיה וזאת בשל העובדה שגם בבית שמש הוותיקה ישנם משפחות מהמגזר החרדי ואותם משפחות לא ירגישו בנוח שמשייכים אותם לעיר חילונית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר