בעקבות הפגנת הקיצונים

ועדת שרים אישרה: העונש לקריאת נאצי - מאסר וקנס

בעקבות הפגנת הקיצונים במאה שערים: הבוקר אישרה ועדת שרים לענייני חקיקה את הצעת החוק שהגיש ח"כ אורי אריאל האוסרת שימוש בסמלים ובכינויים נאציים. המשמעות: אם תאושר ההצעה במליאת הכנסת - אדם שיעבור על החוק צפוי לעונש מאסר ולקנס כספי כבד. כל הפרטים (חדשות, בארץ)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
ילדים במאה שערים ב"הפגנת השואה" (פלאש 90)

עושים סוף לקיצוניות: הבוקר (שני) אישרה ועדת שרים לענייני חקיקה את הצעת החוק שהגיש חבר-הכנסת אורי אריאל (האיחוד הלאומי) האוסרת שימוש בסמלים ובכינויים נאציים.

המשמעות: אם תאושר ההצעה במליאת הכנסת - אדם שיעבור על החוק צפוי לעונש מאסר ולקנס כספי כבד.

הצעת החוק הועלתה לאחר שקיצונים חרדים במאה שערים הפגינו עם סמלים של השואה בהפגנה הזויה שקיימו בתחילת השבוע שעבר. במרכז המיצג המטורף של הקיצונים, נראה ילד עם ידיים מונפות כלפיי מעלה, בניסיון ליצור דימוי לתמונת השואה המפורסמת.

על-פי הצעת החוק שאשרה הבוקר, יש איסור להשתמש בכינוי "נאצי", בעל-פה או בכתב כלפי אדם, קבוצת בני-אדם, תאגיד, מוסד או גוף כלשהו שלא במסגרת או למטרת לימוד, תיעוד, עבודה מדעית או דיווח היסטורי.

סעיף נוסף בהצעת החוק, "שימוש בלתי הולם" בלבוש פסים הדומה ללבוש אסירי מחנות הריכוז וטלאי צהוב בצורת מגן דוד או בכל צורה אחרת שנהגה בתקופת השואה.

בהסבר להצעת החוק נכתב כי "תופעת השימוש בסמלים ובכינויים נאציים הולכת וגוברת בשנים האחרונות. הקלות הבלתי נסבלת בה נעשה שימוש יום-יומי במושגים אלה כחלק מהשיח הציבורי והפוליטי ותוך זלזול מופגן ברגשות ניצולי השואה וצאצאיהם, ראויה לכל גינוי. במציאות בה אנו חיים יש חשיבות לעיגון האיסורים על השימוש בסמלים מתקופת השואה והנאציזם בחקיקה, על מנת למנוע את התפשטות התופעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות