תיקון חוק: בעל יחויב לתת גט בתוך 45 יום

בכנסת אושר תיקון לחוק: על בעל לגרש את אשתו בתוך 45 ימים ממתן פסק הדין של בית-הדין. ומה אומרים בארגוני הנשים? שם, במפתיע, מתנגדים להצעת החוק. לדברי נציגות ארגוני הנשים, למרות שמטרת הצעת החוק נועדה לשפר את מצבן של מסורבות הגט, החוק הנוכחי עושה את ההיפך

אילוסטרציה (פלאש 90)

בכנסת אושר היום בקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק בתי הדין הרבניים, שיחייב לקבוע מועדים למתן הגט ולדיון בהטלת מגבלות על סרבן הגט בזמן פסיקת הדין.

את הצעת החוק יזמו חברי הכנסת עתניאל שנלר (קדימה) וזבולון אורלב (הבית היהודי), ולפיה במקרה בו פסק בית הדין הרבני כי על בני הזוג להתגרש הוא יקבע גם מועד למתן הגט, לא יאוחר מ-45 יום ממתן פסק הדין.

עד עתה, בעלים רבים ניצלו את העובדה שלא ניתן מועד למתן גט כדי לדחות את הגרושין ולענות את נשותיהן. הנשים נאלצו לפנות לבית הדין וכעבור תהליך ארוך היו מקבלות את הגט.

הצעת החוק קובעת כי בית הדין יקיים דיוני מעקב, באמצעותם יוודא את קיום פסק הדין ואת מתן הגט.

ומה אומרים בארגוני הנשים? שם, במפתיע, מתנגדים להצעת החוק.

לדברי נציגות ארגוני הנשים, למרות שמטרת הצעת החוק נועדה לשפר את מצבן של מסורבות הגט, הוא עושה את ההיפך שכן בעוד החוק הנוכחי מחייב לדון בהטלת הגבלות על סרבן הגט, תוך 30 יום, ואילו התיקון לחוק, מאריך את המועד ל-90 יום.

ח"כ זבולון אורלב השיב לנציגות הארגונים ואמר: "אתן צודקות! אולם צריך לקבל את המעט שהצלחנו להשיג. עצם המנגנון של קיום דיוני מעקב הוא חשוב מאוד. יש בכך צעד קדימה. החוק הוא פרי פשרה. אני לא מאוהב בו. אולם, ההצעה הנוכחית, טובה יותר מהשארת המצב הנוכחי על כנו."

ואילו ח"כ עותניאל שנלר התבטא: "הלוואי ויכולנו להגיע למצב, בו ביום שיוכרע כי חובה על בני הזוג להתגרש, יינתן גט. החוק הנוכחי אינו גורם לגט. חשיבות החוק היא, בכך שבית הדין לא עוזב את הזוג, עד לביצוע של הגט בפועל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות