דרמה משפטית

אהוד אולמרט מגיב להכרעת הדין: "יש שופטים בירושלים"

שעה קלה לאחר הקראת פסק הדין, יצא ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, לכלי התקשורת והגיב להכרעת הדין. "נאמר שהאדמה תרעד, ושאצטרך להתפטר, ובית המשפט זיכה אותי", אמר אולמרט ומתח ביקורת על הפרקליטות כשהוא רומז כי הם צריכים להפיק לקחים. "יש שופטים בירושלים", אמר. צפו (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |

שעה קלה לאחר הקראת פסק הדין בבית המשפט המחוזי בירושלים, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שזוכה ממרבית האישומים נגדו, יצא בהתרגשות לכלי התקשורת ונשא הצהרה.

"בתום למעלה מארבע שנים הסתיים ההליך המשפטי בהחלטה שהיום בית המשפט המחוזי בירושלים בראשות הנשיאה כבוד השופטת מוסי ארד, סגן הנשיא יעקב צבן וכבוד השופט משה סובל פרסמו ותמציתה גם הוקראה", פתח אולמרט את דבריו.

"אני רוצה להזכיר לכם שלפני ארבע שנים כיכבו בכל כלי התקשורת בישראל הפירסומים על 'מעטפות הכסף', לא היו מעטפות כסף, אין מעטפות כסף, בית המשפט הכריע בצורה חד משמעית ביותר אין מעטפות כסף, לא היה ולא נברא, נא להוריד את הנושא הזה מסדר היום", הוסיף אולמרט.

"שתי ההחלטות האלה, ההחלטה על פרשת טלנסקי ופרשת ראשונטורס, הם ליבת כתב האישום שהוגש נגדי, נאמר בעת שהתחילה החקירה בפרשת ראשונטרוס שהאדמה תרעד, ושאני יצטרך להתפטר מתפקידי, ובכן בית המשפט זיכה אותי גם בפרשה זו, לא הולכתי שולל מוסד אחד, לא את יד ושם, לא את עמותת על"ה, לא את הוועד למען החייל, לא את כל ארגוני הצדקה האחרים.

"מי שנכח בישיבות בית המשפט ושמע את הנציגים של הארגונים האלו, שמע שלא היה מעולם שום איש ציבור ישראלי שגייס למען הארגונים האלה מאות מליוני דולרים כפי שאני עשיתי למשך למעלה משלושים שנה, פרשת ראשונטרוס נמחקה. שוב, לא היתה שחיתות לא היתה קבלת כספים, לא היה שימוש בכספים, לא היו מעטפות כסך, לא היה שום דבר מן הדברים הללו שניסו לייחס לי".

אולמרט התייחס לאישום היחיד והבטיח להפיק לקחים. "זיכוי נוסף הוא, במה שקשור למבקר המדינה, נדמה לי שאין טעם להרחיב, בית המשפט החליט שבעניין שבנוגע למרכז ההשקעות, הפרתי אמונים, אני מכבד את החלטת בית המשפט, אני יפיק ממנה את הלקחים שמתחייבים מההכרעה הזו, אני רוצה להזכיר לכם מה שבוודאי שמעתם, שבית המשפט אמר שהייתה כאן אי תקינות פרוצדרלית, לא שחיתות, לא קבלתי דבר, לא נהנתי מדבר, נהגתי בחוסר תקינות פרוצדרלית, זאת הערה שאני מכבד אותה, אני יקח אותה לצומת ליבי ואני יפיק ממנה את הלקחים הדרושים".

בדבריו, מתח אולמרט ביקורת על הפרקליטות: "לסיום נדמה לי, שאי אפשר להתעלם מההשלכות המרחיקות לכת, בתוך מדינת ישראל ומעבר למדינת ישראל, כתוצאה מההחלטה להגיש נגדי משפט. מה המשמעויות, מה המסקנות, מה הלקחים, מה האחריות האישית שצריכים לקחת אלו שקבלו את ההחלטה הזו, את זה אני משאיר להם, על כך אני לא ידבר כאן ועכשיו, נדמה לי שזה מוקדם מדי".

"דבר אחד אני יכול לומר", הוסיף אולמרט, "אינני מתכוון להודות לבית המשפט על החלטתו, כי זה לא עניין אישי שבית המשפט קיבל החלטה טובה שפועלת לטובתי, לא זה העניין, בית המשפט קיבל החלטה על סמך ניתוח חומר הראיות, בתהליך שנמשך ארבע שנים תמימות, במאות ישיבות עם עשרות אלפי עמודים, עם מוצגים, וההחלטה שלו היא פרי פיתוח משפטי ולא עניין אישי".

"אני כן רוצה להודות לבית המשפט, על המכובדות שבה הוא ניהל את התהליך הזה במשך ארבע שנים, אני הרגשתי שאני יושב במקום שמכבד את מדינת ישראל, אני הרגשתי, למרות שזה לא המעמד הנח ביותר ולא הנעים ביותר, שאני יושב לפני אנשים שקשובים לשמוע ולשקול באופן ענייני", אמר ראש הממשלה לשעבר.

"לסיום אני רוצה לומר שאני מרגיש ברגע הזה רצון לצטט, את מה שאמר, מי שהיה ראש ממשלת ישראל, מנהיג שהערכתי מאוד וכבדתי מאוד מנחם בגין ז"ל, 'יש שופטים בירושלים'".

* הוידאו באדיבות חדשות 2

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות