בניגוד לציפיות: בית-הכנסת העתיק בתל-אביב פונה

אכזבה בקרב מתפללי בית הכנסת 'הר סיני' בתל אביב, לאחר שהיו בטוחים כי הפינוי נדחה לפחות בחודש, במהלך הלילה (שלישי) כוחות גדולים הגיעו למקום ופינו את המבנה. עו"ד המייצג את המתפללים ל'כיכר השבת: "יש לנו הרגשה רעה מכל הסיפור הזה. האיש אמר אתמול שלא יהרסו, היום כולם מבינים עם מי יש לנו עסק"

אלי ג'אן | כיכר השבת |
בית כנסת (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

רגע לפני שפג תוקפו של צו הפינוי ולמרות הדיווחים מהמשטרה, בית-הכנסת העתיק לעולי גרוזיה בתל-אביב, פונה במהלך ליל אמש. "קשה לתאר את תחושות העלבון בסיפור הזה" אמרו בוועד בית-הכנסת.

בעל המקום, אברהם ארגומנזדה שהבטיח אמש (שלישי) שבית-הכנסת ימשיך לעמוד על תילו אמר הערב: "אמרתי שלא יהרסו את בית-הכנסת, לא הורסים אותו. מפנים אותו".

סמוך לשעה 9 וחצי בערב (שלישי), הגיעו למתחם בית-הכנסת ברחוב נווה שאנן בתל-אביב עובדי הקבלן, מלווים בכעשרה מאבטחים לשמירה על הסדר.

"אף-אחד מנציגי בית-הכנסת לא היה במקום", סיפר עד ראייה, "ועד שהם הגיעו היה מאוחר מדי".

כזכור, בחצות אמור היה לפוג תוקפו של צו הפינוי לבית-הכנסת העתיק. הפינוי שתוכנן לשעות הבוקר המוקדמות, נדחה לאחר שהקבלן התבלבל בתאריך הפינוי.

"כנראה שהפעילו עליו לחץ לפנות את זה היום", אמרו המתפללים, "כי אנחנו הבנו שיקח להם עוד זמן כדי להוציא צו חדש".

"עשינו שאלת רב, לא נהרוס, רק מפנים"

הסידורים וספרי-התורה הוצאו בזה אחר זה מבית-הכנסת לנגד עיניהם הפעורות של זקני העדה הגרוזינית בתל-אביב. "אנשים פה עשו בריתות, בר מצוות וחתונות לילדים שלהם במשך עשרות שנים. עכשיו כל העבר שלהם נמחק".

אברהם ארגומנזדה המחזיק בבעלות על המקום אומר כי עשה שאלת רב וניצח בכל המערכות כולל בית-משפט העליון. "לא הורסים ולא יהרסו, רק מפנים את בית-הכנסת".

לשאלה כיצד המקום ייחשב בית-כנסת אם יוקם שם מבנה אחר, לא ידע ארגומנזדה לענות.

עו"ד יוסי זוטיא המייצג את וועד בית-הכנסת, אמר: "יש לנו הרגשה רעה מכל הסיפור הזה. האיש אמר אתמול שלא יהרסו, היום כולם מבינים עם מי יש לנו עסק. אני והמתפללים מנסים להשיג אותו כבר במשך כמה ימים והוא לא רצה להגיע איתנו להסכמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות