סערה בישיבת מיר: 'יתד נאמן' שכח את היארצייט של ראש הישיבה

איך קרה שהעיתון הליטאי 'יתד נאמן' שכחו מהיארצייט של ראש ישיבת מיר, הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל, והאם כל זה היה במכוון? בישיבת 'מיר' נתלו מודעות נגד 'יתד' בשל ההתעלמות מהיארצייט, אך הבוקר מתפרסמת כתבת ענק על היארצייט עם הבטחה לגיליון מיוחד שיוקדש לעילוי נשמתו. כל הפרטים

ישראל כהן | כיכר השבת |
קברו של הגרנ"צ פינקל זצ"ל (צילום: חדשות בזמן אמת)

איך קרה שהעיתון הליטאי 'יתד נאמן' שכחו מהיארצייט של ראש ישיבת מיר, הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל, והאם כל זה היה במכוון?

ביום שישי האחרון, י' בחשוון, עלו בני משפחה ותלמידים רבים אל קברו של ראש ישיבת מיר הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל, שהסתלק לגנזי מרומים לפני שנה בדיוק.

לרגל יום היארצייט שחל בשבת יצאו העיתונים החרדים בסוף השבוע, בכתבות מגזין נרחבות לתיאור דמותו הרוחנית ופועליו העצומים של ראש הישיבה זצ"ל במטרה להספידו ולהנציח את זכרו כראוי.

אלא שלמרבית הפלא, עיתון אחד, התעלם מיום השנה לפטירה ומלבד כתבה קצרה לא נראתה מעל דפי המגזינים תכונה מיוחדת לציון היארצייט לראש הישיבה הגדולה בעולם.

הפלא הגדול הוא כי מדובר דווקא בביטאון הציבור הליטאי 'יתד נאמן', המשמש שופר לציבור הליטאי ומייצג נאמנה את תנועת 'דגל התורה' בה שימש הגרנ"צ פינקל זצ"ל חבר מועצת גדולי התורה.

,,קברו של הגרנ"צ פינקל זצ"ל (צילום: חדשות בזמן אמת)

מספר תלמידים זועמים, אולי כאלו הנמנים על הפלג הירושלמי בציבור הליטאי, מיהרו לתלות מודעת מחאה בפתח היכל הישיבה בהן נכתב: "אוי לנו מעלבונה של תורה. אנו תלמידים כבנים של מרן ראש הישיבה זצ"ל, מזועזעים מהפגיעה החמורה בכבוד מרן ראש הישיבה זצ"ל וכבוד ראש הישיבה שליט"א, ע"י הנהלת עיתון-יומי חרדי מסוים, שבחרו להשכיח את זכרו באופן מוחלט ביום השנה הראשון לפטירתו, חובתנו למחות על הפגיעה החמורה בכבוד מרן זצ"ל מקים עולה של תורה בארץ הקודש".

המודעה הקטנה עשתה גלים ולמרות שהורדה לאחר דקות ספורות, הפך הדבר לשיחת היום בעולם הישיבות, כאשר מי שבחר "לרכב על הגל" היו תומכי העיתון החדש "הפלס" שדווקא בחר להתייחס לראש הישיבה זצ"ל.

לא ברור אם זה מה שגרם להנהלת העיתון הליטאי הוותיק להתעורר, או שאולי מדובר היה מלכתחילה בחוסר תשומת לב או בכוונת מכוון, אך הבוקר (שני) הגיב העיתון בדמות כתבה נרחבת לציון היארצייט תוך הבטחה כי במהלך השבוע ייצא מוסף מקיף ונרחב לזכרו של ראש הישיבה הגדולה בעולם היהודי.

יצויין כי אמש שוחח "כיכר השבת" עם בכיר בעיתון 'יתד נאמן', שאמר כי מלכתחילה תכננו להתייחס להסתלקות במהלך השבוע הקרוב וכי לא ברור מהיכן יצאה השמועה על ההתעלמות, שמועה שאינה נכונה לחלוטין.

המודעה ב'מיר'
(חדשות בזמן אמת)
'יתד נאמן', הבוקר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר